Alla inlägg under juni 2010

Av Mia - 29 juni 2010 22:57

Dressyrlägret kom igång igår, och det känns redan som att vi har lärt oss hur mycket som helst. Idag blev vi dessutom filmade av Annika, och jag vet inte riktigt vad jag och Titan höll på med när vi lyckades gå till vänster när vi skulle göra skänkelvikning åt höger .. det är sånt som händer, och imorgon vet vi allihop att vi ha på bättre tempo, haha. Dessutom lagad mat hela veckan är grädden på moset. Vi ska ju bara inte snacka om hur varmt det är i ridhuset. 


Har passat Erikas hund nu igår och idag, när hon jobbar bara. Igår gick det bra, men idag har det gått alldeles exemplariskt. Loppan är supernöjd dessutom. Vi gick hem till mina föräldrars hus runt lunch, nu när jag ska jobba ihjäl mej på solbrännan i deras trädgård. Låg där och vände på steken i tre och en halv timma medan hundarna lekte omkring helt fint och gulligt, och vilade lite om vartannat. 

Jag lyckades med konststycket att nästan inte bränna mej, känner dock att julskinkan e lite svedd, men det är ju inte så det går någon direkt nöd på mej när jag sitter. I'll live this one too. Älskar bra pigment, dessutom är det första solningssessionen för säsongen, och då får man lov att bränna sej lite. Nöjd med att det bara är skinkorna. 

Av Mia - 27 juni 2010 17:28

Övernöjd med tillvaron. Min kropp är totalt förstörd efter nattens festande som började hos Litos chef, fortsatte på KB med Annica, Alle och Lito och slutade lika bra som det började, med en spännande promenad till augustenborg i morgonljuset. Jag var lyckligast i världen tror jag, men vem kom på den briljanta idén att klättra över det där 2-meter-plus staketet? Slog mej gjorde jag i vilket fall, när jag halkade i den branta backen på väg ner. 

Fick sova tillsammans med sötnos och en konstant spinnande katt, rensat luften ordentligt och var inte ens bakis på morgonen. Åkte och handlade lite med Hannes, som passat Loppan under natten och cyklade till stallet sen. Blir det bättre än såhär? 


Nu ska jag städa här hemma, eftersom jag får hundbesök imorgon, och några dagar nu i veckan. Ska nämligen passa Erikas sötvåvv när hon jobbar. Popp lär bli gladis när hon får hem en kompis. 


Så ja, vädret är helt underbart, det är dressyrläger nästa vecka; fem kvällars dressyrträning plus hemlagad supermat, jag verkar vara lite nyförälskad, är snart ägare till världens bästa häst och allt är bara så jävla wow. Sjukligt mys.

Av Mia - 26 juni 2010 16:52

Utgång ikväll, hetsar omkring och packar ner saker. Jag och Loppan drar hem till Hannes nu, jag får göra mej i ordning där så plattång och smink är nerpackat tillsammans med hennes mat och lite diverse. Det här blir najs. 

Av Mia - 25 juni 2010 13:21

Supersegt att gå upp imorse, men kom faktiskt iväg till Entré tillsammans med Karro. Vi hade planerat att shoppa som fan och jag lyckades, I guess.

  • En supertajt svart klänning som nu går under namnet "Fodralet".
  • Ett vitt långt linne med tryck och svart spets, tyyyp.
  • Ett lite lösare gråsvart linne med vitt tryck. 
  • En vit-/svartmönstrad klänning
  • Strumpor (H)
  • Ett skärp

Karro däremot hade med sej ett rött linne och en kajalvässare hem. Huvudsaken är väl att hon var nöjd .... ^^ 

Pallar inte att jag inte äger några batteri att stoppa i kameran. När jag har fått en tumme loss och cyklat till netonnet så ska det faktiskt bli lite bilder här också, så småningom. 


I eftermiddag gås det hem till föräldrarna. Vi ska väl fira som vanligt, med potatis, sill och nubbe. I år läggs badtunnan in i midsommarfirandet.

Nu ska jag sova middag som fan. 

Av Mia - 25 juni 2010 09:47

När ska människan lära sej att den som brändes kommer brännas igen?

Av Mia - 24 juni 2010 13:54

Var på Löplabbet i förmiddags och fick köpt mej ett par walking-skor. Hejdå 1200 kronor! Började lite smidigt med att power walka en och en halv timme för att gå in dem, och det ångrar jag djupt just nu. Stackars fötter, att man aldrig lär sej. Loppan hängde på bra trots värmen och vi orkade till och med busa lite när vi kom tillbaks till granebacken - på hennes initiativ dessutom. 


Nu har jag lyckats lura Sehå att följa med mej till stallet, så vi kan skritta ut en runda på Titan och Merlin. Goodie goodie. 


Ikväll verkar det bli chill med at least Annica i folkets park. Sommaren ser ljus ut. 

Av Mia - 22 juni 2010 09:52

Nästa vecka drar dressyrlägret igång, och det känns faktiskt ännu mer pepp än förra året. Det blir neiz folk som ska dit, folk verkar ha gjort olika hästval så chansen är stor att jag får sitta och hitta nya knappar på min blivande i en hel vecka. Det är också då vi skriver papper, och han officiellt är min häst. Det är så svårt att ta in, känns som att det är värt att köpa champagne!


Nu när jag väl har kommit igång och motionera kan jag lika gärna fortsätta. Blev sugen på att powerwalka idag också. Så sjukt känslomässigt turbulent dag igår, jag behöver få lite rätsida i huvudet. Det är iofs inte det lättaste. 


Karro kommer hit vid halv ett-ett och käkar lite lunch. 


Nävafan, upp och röra på sej.. 

Av Mia - 21 juni 2010 11:04

Idag vill jag mest dö, så jag ska ut på en förjävlig powerwalk med hunden tills jag stupar. Det var alldeles för smärtsamt att vakna ensam. 


Allting är trasigt

sprängt

och flisen ligger i drivor

jag plockar upp det och

sätter ihop det till nånting nytt nu

det ser sjukt ut

men det är det bästa som jag har

som ett efterlängtat mongobarn. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards