Alla inlägg under juli 2010

Av Mia - 30 juli 2010 07:11

Har äntligen fått börja lira WoW igen, har saknat det massivt. Har dock inte råd att återuppliva mitt eget account. Snyltar in mej på ett av Perlans, så min älskade paladin får vila ett tag till.


Hannes tyckte jag skulle stanna kvar efter jobb och äta lunch med honom och Elizabeth. Var böjd att strunta i mitt hem och tacka ja, men jag mååste verkligen hem och slänga in en maskin tvätt, nu när grannen är så snäll och låter mej göra det på hans tvättid. Sen vill jag ju gärna ha diskat idag också.

Tanken var att jag skulle städat igår, men när jag åkte iväg för att köpa dammsugarpåsar, kunde jag inte hitta till min modell. Jag funderade starkt på att tråckla ihop en egen variant av kaffefilter, men fick istället åka hem och beställa på internet. Blev ännu mer ledsen när New Super Mario Bros till Wii kostade minst 200 kr mer på game/coop än vad det gör på spelbutiken.se (inkl frakt!), så då beställer jag hellre och väntar över helgen. Sjukt värt.

Av Mia - 29 juli 2010 14:36

Upp i ottan (eller i alla fall halv åtta) för att mata och släppa ut de två hungriga hästarna. Nike var snäll men hade bråttom, och Majuer var dampig och skuttig. 

Kom hem och sov fram till halv ett, begav mej sen till djuraffären tillsammans med hunden och cykeln. Fick äntligen köpt en sele till mitt krampiga skrälle och tyckte hon förtjänade en torkad korv när hon var så duktig och cyklade. (Den ville hon dock inte kännas vid förrän vi kom hem, då skulle den busas med i bia-bädden. Mongo.)

Cyklade vidare till Netto och handlade, hund satt snällt utanför och vaktade cykel. Insåg på vägen hem att det nog är dags att köpa en klövjeväska ifall hon ska följa med och handla fler gånger. Hon kan väl i alla fall hjälpa till att bära det som är lätt och skrymmande, typ bröd.  


Om vi ska åka till Stenis imorgon så vill jag ha städat här hemma innan jag drar, vilket nog betyder att jag måste fixa det idag. Spelar mindre roll då jag har hela kvällen på mej men får lite "orka?"-känsla. Vet dock hur underbart det är att komma hem till en städad lägenhet, annars är det bara fetångest. Om man så bara är borta över natten. 


Klockan är tre och det är dags för frukost. Jag önskar att det gick något bra på tv, men det gör det inte. 

Av Mia - 27 juli 2010 10:59

Sovit elva timmar, haft återkommande mardrömmar om mordbränder. Allt är alltså helt i sin ordning. 


Annika hämtade mej klockan åtta igår, då vi skulle ut till betet i Dalby och hämta Nike, som skadat sej lite. Vi fick hjälp av Anki och Jörgen, och av någon magisk anledning stod alla hästarna uppe vid grinden när vi kom dit. Allt gick smidigt, pålle promenerade rätt upp transporten och när vi väl kom in till kliniken i Malmö tog det max en kvart innan veterinär tittade på honom. 

När vi kommit hem och bäddat två boxar samt flyttat in en mycket misstänksam Nike in i det nya stallet, så åkte vi ut till Skabersjö för att hämta hem Majeur. Här slutade flytet. Han som inte heller brukar vara nåt problem att lasta, ville absolut INTE vara med på detta. Vi hade stört hans rutiner och så får man inte göra. Satte in honom, gav lite käk och drack kaffe en stund så han fick lugna sej, sen gick det bra och vi kunde köra hem.  

Efter att vi installerat även Majeur tog vi en välförtjänt fika. Insåg även att vi skulle bli tvungna att bygga en sjukhage åt Majeur. Sagt och gjort.

Bristen på utlovat regn de senaste dagarna har inte direkt bidragit till att marken var särskilt mjuk, så i alla fall jag grät blod inombords medan vi försökte gräva hål för staketpinnarna med hjälp av ett långt järnspett, en slägga, en pall, en liten trädgårdspade och en manuell markborr som saknade handtag. Jag improviserade dock fram ett av ett gammalt kopparrör från det gamla stallet. Sussi och Annika var skeptiska, men det höll faktiskt precis ända in i det sista. När jag tog de sista tagen på det sista hålet, så bröts det på två ställen. När skiten väl var klar såg det i alla fall oerhört proffsigt ut, och Annika lyckades till och med lokalisera och fixa bristen på strömtillförsel. 

När vi, tjugo över sju, körde ifrån stallet var vi lagom skitslut. 


..och eftersom jag inte orkade duscha igår, så är det nog läge att göra det nu. Walle kommer från Hillbillyland (Borrby) med sin Electra-valp idag, och jag bara måste pussa och gosa tills den blir blå.


Sen ikväll ska jag och Lito ut och käka, så det blir najs. Så länge jag får chilla idag så är allting lugnt. 

Av Mia - 25 juli 2010 20:38

Så var inredningen riven i det gamla stallet. I alla fall allting i spiltstallet, vet inte hur långt de hann efter att jag stack. 

Hade ett långt och underhållande samtal med min guldklimp Kristina i eftermiddags. Piskade Hannes i Wii-bowling 100 käglor, och snart kommer Annika in och dricker lite kaffe med mej. Bra dag. 

Kanske ska dammsuga upp saltet från duken? Det spilldes rödvin på den igår, och jag hällde ut hela saltkaret över det. Bra där Mia. Det blev säkert fint. Saltet är iaf helt rosa, så jag antar att det hjälpte lite. 

Och kaffet.. Allt blir bra. 

Av Mia - 24 juli 2010 21:32

Vaknade inatt av att någon låg tätt intill mej. Ni vet hur mycket man hinner tänka bara sekunden innan slår upp ögonen. 

Vem är här? Har Lito kommit hit? När då? Hur kom han in? 

När jag slog upp ögonen och inte såg någonting blev jag förvirrad, men sträckte ut handen och kände tunn, sträv päls. Loppan. Hon brukar aldrig nångonsin ligga å nära, inte på eget initiativ och särskilt inte när hon sover. Gulligt ändå. 


Ikväll passar jag Bebbe, grannens chihuahua. Loppan är snäll och låter henne ha märgbenet. Det trodde jag aldrig. 

Av Mia - 24 juli 2010 21:11

Jag vill ha dej nu, som jag hade dej förut. 

Av Mia - 24 juli 2010 09:20

Grymt bra dag igår med gulligaste Erika. Började med en sväng till Flädie i sällskap med TjuckeMalin och jag fick äntligen köpt mitt silvriga regntäcke <3 <3 Fifan vad hest kommer bli fin i det. 

Sen drog jag och Erika till Hjärup och drack kaffe i hundra mysiga år. Loppan rymde genom häcken tre gånger och fick sitta i koppel resten av tiden. Vid sju åkte vi ut till Erikas häst, och jag gjorde en sjukt najs fåtölj av fyra däck som jag satt i medan hon red. 


Idag åker jag och Annika ut en sväng till betet för att titta till djuren. Jag älskar den barnsligt pirriga känslan när man kommer ut i den enorma hagen och börjar kika efter dem, till man till slut får syn på en stor flock hästar långt där borta och börjar traska ditåt. 

Så nu ska jag gå ut med våvve och kanske käka lite innan avgång. 

Av Mia - 22 juli 2010 22:51

Nu kommer stirret. Nu jävlar är det på riktigt, sista slutspurten innan mitt liv aldrig mer blir sej likt. 

Om tre veckor är jag hästägare. Om tre veckor står han är nere i en box i vårt nya stall och är bara min. Det är så sjukt så finner inga ord. 

Jag trodde aldrig att det skulle hända på riktigt, var så inställd på att det var en dröm om någonting som ändå aldrig kommer hända. Nio långa underbara jävla ovärderliga år har jag haft på mej för att lära känna min första egna häst. 

Ska åka ut till betet tillsammans med Hannes och Karro nån dag snart och se så han har det bra och pussa ihjäl honom bara. 


Frikkin' .... AAAAAARRHH!!! Jag dör. =D

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards