Alla inlägg under augusti 2010

Av Mia - 31 augusti 2010 15:19

Jag är sjuk. Fruktansvärt sjuk. Nästan sängbunden. 

Okej, inte riktigt. Det är min manliga sida som kommer fram när jag blir förkyld. Så det är i vilket fall som helst otroligt synd om mej. Särskilt som att min gubbe är sjukt käss och inte vill komma hit och ta hand om mej för att han är rädd för att bli smittad. Riktigt mesigt! (<3)


Tog med Loppan och cyklade till stallet för att mocka och sätta mat. Hon är så duktig på att cykla, har mycket mer fokus än när vi promenerar. Var där ett par timmar och tog det lugnt med allt och snackade skit. Mådde lite bättre när jag hade kommit igång lite och varit ute i solen och sådär. 

Hostmedicinen biter liksom inte heller, och det är också ett störningsmoment. Vilket flyt att jag ändå har semester imorrn eftersom hästen ska besiktigas. Så slipper jag vara eländig och gnällig på jobb hela dagen. 


Nu ska jag släpa mej över till grannen i andra trappen och få i mej lite kaffe. Han erbjöd sej att handla till mej om det är nåt jag behöver, och det var ju snällt. Jag behöver nog lite ingefära ..... 

Av Mia - 30 augusti 2010 09:28


Det är ovanligt att det kommer på morgonen, men uppenbarligen förekommer det. 

Fuckoff-fuckoff-fuckoff. 


Måste ta itu med tvätten. Och skrika. 



Sågar och fäller mej själv

igen, igen, igen och igen.



Så fort tvätten är färdig ska jag cykla upp och gråta färdigt i hårremmen på min älskade hestapålle. Den är iofs full av torkad lera. Rullmeister Titan. Då blir jag svart i ansiktet. Om ingen känner igen mej kan jag fortsätta låtsas att jag inte finns. Hurra!


Först: Nya låtar i mobilen. 

Av Mia - 28 augusti 2010 15:09


För allt du hatar hos dig själv - förlåt dig själv.
För allt du skäms över.
För allt du är stolt över.
För allt du vill dölja.
För allt du vill visa upp.
För allt som inte blev som det skulle.
För allt du är.
För allt du vill vara.


Förlåt dig själv.


(Ur Gardell's 'En Komikers Uppväxt', 1:a kapitlet.)                                                   

Av Mia - 24 augusti 2010 23:50


Avundsjuka när den är som grönast. 


Ruttet. 


Är det bara jag som är dum, kräsen och rädd - eller är det något i luften? 

Är allting så äckligt? Är alla så rädda? Ska det vara så ... långt borta? 

Svårt, klibbigt, falskt och fel? Ett outtalat nej. För det mesta. 

Det är bevisat. Jag är ingen 'sån' människa. Jag var det aldrig. Aldrig. 


Bättre fly än illa fäkta.

Fan. 

Less. 

Det finns ändå ingen. Fanns aldrig någon. 


Dömd.


Och du som sa att du visste....

Av Mia - 21 augusti 2010 21:05




HELVETE!!!!




Fyfan vad allt är fucking orättvist, och det är tur att behärskning är mitt andra namn när jag blir såhär upprörd. Det börjar bli för fucking mycket med allt jävla skit nu. 

Fuck off and die. 


Ingenting är bra nog, någonsin, och jag är så fucked up trött på att alltid vara så jävla duktig. 


Trött, ledsen, förbannad och ensam en fucking lördagkväll när jag hade kunnat vara inne på festivalen och se Familjen. Vafan är det för mening med någonting? 




Dom hade mycket att säga, men vad var det dom sa? 

Av Mia - 20 augusti 2010 21:39



Palla idioterna som bor i den här gudsförgätna skithålan?!


Ingen bra dag...

Av Mia - 17 augusti 2010 22:20



Hästhämtningen i söndags tog rekord i tid och smidighet. Till och med Dallas och Robban var inne i fållan efter dryga 20 minuter, typ. Klockan var då kvart i två, vilket iofs innebar att vi blev tvungna att vänta ett bra tag på lastbilen som skulle komma vid tre. 

Första lasset åkte, och vi blev några stycken kvar som fick vänta på andra. Väl tillbaka i stallet blev Majonett alldeles skärrad av alla konstigheter som det innebär att flytta till ett nytt hus på samma tomt, så hon lyckades springa på mej med baken och trampa av mej skon. Lastade sen ur min egen häst, som blev alldeles  hispig när väl kommit in i boxen, och fortsatte stirra och skrika långt efter att de andra hästarna lugnat ner sej. Detta ledde till att han fick en släng av stresskolik, så klart. Varför skulle saker och ting gå enkelt till? Han blev dock bra igen, och jag och Erika åkte hem när han började stå och gäspa. 


Igår var han lite lugnare, men fortfarande orolig, och idag verkade han vara sej själv igen. Lite snällare bara. Gillas. Han såg ut som en dränkt katt när jag kom upp där vid lunch idag, och när jag gick bort till hagen kom han klafsande fram till staketet. 


Sjukt världsbäst. Jag är glad. Massvis med glad!

Av Mia - 17 augusti 2010 12:07

Tog en titt i min kyl och insåg att jag kan göra en hel trerättersmiddag ikväll. 

förrätt: Soltorkade tomater, strimlade

huvudrätt: Stekt ägg med soja och ketchup 

efterrätt: Sylt. 


Måste verkligen handla idag! Har inte ens smör. Men först, rasta cykeln i regnet och åka upp till hästen. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards