Alla inlägg under september 2010

Av Mia - 30 september 2010 23:23

Rekommenderar varmt:

Polar City <--- länk


---


I julklapp önskar jag mej en ny hjärna. Jag gillar mitt jobb, nästan alltid. (Möjligtvis med undantag för oidentifierbar sörja som skulle kunna vara antingen väldigt löst bajs, eller väldigt brunt kräk.)

Förresten .. ät inte när ni läser den här bloggen. Nånsin mer. Ät aldrig nånsin igen. 

Saken var att ja, jag gillar mitt jobb nästan alltid, men allt är ändå så ångest. Typ allt, just nu. Jag fick ett brev från min nya handläggare. Det är jobbigare än jobbigt. Jag är rädd för mycket. Byta kontakt inom myndigheter är bara en sak av allt. 


Idag har jag i alla fall varit glad. All cred till min alldeles underbaraste häst för det. Red ut i solskenet och galopperade i högt gräs. Jag log så jag fick alldeles ont i kinderna när han drog på. Han är fin, min påg. Det går inte att vara depp då. Helt omöjligt. 


Morgondagens filmkväll med najs folk borde bli bra, om jag lyckas hålla mej på banan. Skulle jag glida av, så gör det förmodligen ingenting ändå. That's what friends are for ... liksom. Väl?


Ps. Sen är det rätt så mysigt att vara kär också. Gillas. 

Av Mia - 29 september 2010 20:18

Mmm, älskar verkligen panikkänslan. Min bästa vän utan tvekan. 

Känner ironin. 



Dåligt med kontroll. 

Av Mia - 29 september 2010 08:07

Händerna har domnat av det varma duschvattnet. Som om man kunde skölja bort det klibbiga lagret av skräck. 

Det är höst nu. 


Bara det villkorslösa spelar roll. 

Av Mia - 28 september 2010 23:21

Jag hatar att må äckligt när jag vet att jag inte behöver det. 


Sometimes I wonder if I'll ever change?



Äckligt äckligt äckligt äckligt. 

Som om det egentligen skulle spela någon fucking roll? 

Av Mia - 16 september 2010 17:47


Everytime I rise 

I see you falling.

Can you find me space

inside your bleeding heart?






Av Mia - 14 september 2010 18:58


Den där brännande känslan i ögonen när de första tårarna kommer.

Så äckligt välbekant. 

Jävla nederlag. Det blir aldrig nånting av detta.

Fucking inte lönt. Orkar inte. 


Ni kan vädja, be

jag kommer ändå aldrig förstå

Av Mia - 14 september 2010 14:23


Citerar mej själv: 

"Är det något jag har lärt mej efter tio år med depressioner, så är det att man måste ta sej i kragen och göra något annat. Vad som helst."


Därför ska jag gå ner till biblioteket nu.

Av Mia - 13 september 2010 16:17


Det är så blandade känslor med allt. Det är svårt att känna sej nöjd när inget blir som man tänkt sej. 
Vi säger väl att det var trevligt, fast det var rätt så fail ändå. 
I'm fed up
Min lilla hund har ätit dåligt kött och blivit lite sjuk. Hon är pigg och sådär, men är dålig i magen, och har spytt. 
Titan är superfräsch och går jättebra, men det är också svårt att glädjas på riktigt över. Jag är för påverkbar. 
Är skitförbannad över att det inte finns någon tvättid som passar mej. Ah, hur lättretlig kan man vara? 
Har åtminstone lyckats rädda min ampelilja, som höll på att dö där ett tag. Råkade visst dränka den. Det är två veckor sen jag vattnade den, och den är fortfarande fuktig. Trots att jag dessutom hällde ut vattnet som innerkrukan simmade runt i. Oj...
När hösten skingrat myggen, kommer klådan inifrån. 
Har fått någon tillbaka i alla fall. Lättnad ändå. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards