Alla inlägg under maj 2011

Av Mia - 31 maj 2011 12:02


Känner mej hyfsat utvilad och pigg på livet idag, första gången länge. Ska göra en tonfiskröra till frukost, sen bege mej till trädgården för att sola innan jag ska cyklar mej bort till stallet igen, vid fem. 

Ångestdrömmarna fortsätter om nätterna, men det känns mer som att de är lite under ytan nu. Vaknar inte av dem, men mår dåligt när jag sover och har då kommit på att det bara gäller att sova fler timmar. Så får man i alla fall sovit det man ska. Man får inte vara dum.


Ikväll ska jag och Annica gymma. Jag har aldrig gymmat förr. Någonsin. Kan bli spännande, kanske mest för henne som måste lära och hjälpa mej. Moahaha hon vet inte vad hon har gett sej in på, jag är säkerligen ett hopplöst fall. 

Av Mia - 30 maj 2011 16:08


Köpt örhängen till 80-talsfesten på fredag. Har haft två hål i varje öra (industrialen borträknad), men nu har jag bara ett i vart. Provade de gamla hålen, och det i vänsterörat gick bra. Höger var det som Fatima och Linda gjorde till mej på fyllan utanför The Tivoli i Helsingborg, och det verkar ha läkt ihop. 

Får försöka töja ut vänsterörat lite nu, det känns att det sitter något i, och jag fick inte igenom BC-ringen ens med glidmedel - den är minst dubbelt så tjock som det jag sitter med nu. Får köpa ploppar eller nåt. 

Av Mia - 30 maj 2011 15:01


Hemma från min utflykt till psyk och Burlöv Center. Tittar på Top Model och äter Ben&Jerrys, som jag sen ska motionera bort i mina nya Reebook EasyTone. Tydligen beror skoskaven från mina walkingskor på att jag behandlat dem illa. Sparkat av dem utan att knyta upp och sånt.. De nya ska jag vara snällare mot. 


Jag gillar hon jag pratar med på psyk. Hon är snäll, försöker förstå vad jag menar och ställer frågor som är otippade och svåra, så att jag får tänka till. Det får mej att se saker annorlunda, tänka mer på vad det egentligen är som händer i hjärnan och kroppen, och inte bara .. acceptera att det är fucked. 

"Att du har fått tillbaka panikångesten är nog ett tecken på att du håller på att bryta dig loss."

Av Mia - 30 maj 2011 12:25


Har nyss experimenterat med nagellack, skitslarvigt, men whatev .. 

Ska snart ut med Popp en snabbrunda, sen off to psyk. Kommer väl börja gråta så fort jag går innanför dörren till Hedvigs rum, som vanligt. Grymt bölframkallande.. Suck. 


Motionsrunda sen när jag har köpt mina skoooor! (Om jag gör, inte säkert..)


Intressant inlägg detta. Pallar ej. 

Av Mia - 30 maj 2011 11:07


Idag är första dagen på väldigt länge som jag är helt ledig. Eller ja, nästan - ska till psyk klockan ett. Jenny har Titan i alla fall. Så konstigt det känns, ändå.

Tänkte dra och shoppa lite efter att jag varit hos psyk. Ifall någon vill följa med? Har smesat Annica men inte fått svar. Annars får jag ju gå själv, men man känner sej alltid som ett litet tard när man strosar omkring ensam. Som om man inte hade några vänner. 

Ska ändå bara köpa skor i princip, så det spelar inte någon jätteroll. 



Av Mia - 28 maj 2011 17:59


Har nyss avnjutit en fin lördagsmiddag, bestående av nudlar direkt ur kastrullen framför datorn. 

Lyssnar på Finger Eleven, det ser dåligt ut på pepp-fronten och mitt hår är vansinnigt fult. Ändå tar jag snart med mej Poppi och traskar bort till Annica för att bryta ledan. 

Undrar om hon fortfarande vill ha det varma väsk-snuset som skräpat där i en vecka.. Hur ska jag kunna veta att snus är en kylvara? Jag snusar inte!

Av Mia - 27 maj 2011 17:27


Har gett mej på att göra potatisgratäng. Grädd-blandningen smakade skitäckligt, men det ger sej kanske i ugnen? 

Ska röja lite här hemma nu, de senaste gångerna jag sagt att jag ska göra det så har det inte blivit av. Men idag!! Hoppas jag iaf.. 


Kan inte ens sova middag 2½ timmar utan mardrömmar. Happ! Kul där. 


Min pengakris har iaf löst sej, så nu behöver jag inte gråta blod inombords längre. Yay! Till och med bättre än jag trodde faktiskt. Köpt lite fonder, det är så skönt att kunna betala skulerna till sej själv.


Håll tummarna för min potatisgratäng!! Nu ska jag vika tvätt. 

Av Mia - 26 maj 2011 15:25


Fick köpt fem par ridstrumpor och en hink fodersalt. Yess! Nu väntar jag på att Annika ska bli klar med att gå ut med hund och sånt, så att vi kan åka upp till stallet.  Lämnar Poppi hos mamma först. Blir nog bra. 


15:33

And off we go!

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards