Alla inlägg under december 2011

Av Mia - 25 december 2011 09:30


Planerar att ta mej in till Malmö, hem till Zolle - vi firar jul med hans familj i eftermiddag. Eftersom bussarna här inte går så ofta just idag (varje buss går en gång i timmen), så blir det chillmorgon. Har duschat i lugn och ro, ska testa min nya hårfön, måla naglarna och allmänt småfixa. Detta med tanken att låta Zolle sova en timme extra ;)

Av Mia - 22 december 2011 13:58


Julklapparna är klara, och jag är nöjd. Red en sväng med Therese i förmiddags, och nu pysslar jag omkring i min ziperall här hemma, tvättar och småfixar. 
Julfirandet börjar så smått imorgon bitti tillsammans med Zolle innan jag sticker till jobb. Sen sticker vi hem till mina föräldrar på kvällen och käkar lite skinka. Julafton blir som vanligt hos mamma och pappa med mormor och morfar. Morfar kommer somna i en fåtölj och ingen kommer egentligen orka äta gröten, men alla gör det ändå.  

Juldagen verkar komma att tillbringas hos Zolle. 

Sen kommer AnnSofie hem till mej på måndag och slingar mitt hår, sen den 28e firar vi jul med "hela" släkten.. Sen är det nyår... uhh .. Ja det blir säkert bra. 

Av Mia - 21 december 2011 21:02


Vår kise, Calisi. SÅ JÄVLA GOLLIG!!! Jag dör. Två veckor gammal, i mars får vi hem henne. Iiiih!!! 


 

Av Mia - 21 december 2011 09:48


Eftersom jag alltid är ute i så fantastiskt god tid *sarkasm*, så tänkte jag cykla iväg och köpa julklappar idag. Har legat med laptopen i knät och studerat folks uppdateringar om snö, och hoppats innerligt på att det är falskt alarm som sist. Nu har jag dock sneglat mot fönstret, och ser att det faktiskt kommer flingor. 

Jag har ingen aning om hur mycket det har lagt sej, men övertygelsen om att jag borde stanna i min säng och käka ångestdämpande hela dagen är jävligt stark. Orkar inte titta ut genom det jävla fönstret mer, får bara äckelkänslor och fett mycket ångest. 

Yupp, idag är en sån dag. Jag hade verkligen hoppats att slippa. Orkar ingenting. Jag skulle ha duschat och ätit frukost vid det här laget, men jag ligger här en stund till och har ångest över den där fucking äckliga snön. Dö.

Av Mia - 19 december 2011 16:16


Fastnat i ångest, helt oförklarligt. Vilket skit. Ska försöka samla ihop mej så jag kan duscha och sen ta bussen till västra hamnen och äta glass och kramas med min blivande sambo. 


Undanflykter och självanklagan. 


Håkan går varm på spotify som pepphjälp. Det kommer ... ska bara orka. 

Av Mia - 19 december 2011 07:46


Fick för några dagar sen hem klänningen jag köpte på nyår. Den satt som en smäck, verkligen! Skitkul, yay, awesome! :D Glad tjej. Har jag nämnt att det nya året kommer bli grymt? 

Det har varit lite så de senaste veckorna, att när jag trott att saker inte kan bli bättre - så lyckas de bli det ändå. Vid flytten till nya lägenheten i januari, kommer Zoltan att flytta med. True story! Det kommer bli legendary, ser fram emot det övermycket! Vi har kikat på säng. Min 120 har visserligen inte varit något som helst problem att få plats i, men det känns ändå som att man skulle kunna utnyttja lite mer space. Vi har ju djur också. 

...och på tal om djur. Annicas katt fick ungar för två veckor sedan. Alla var tingade, vilket jag tyckte var alldeles perfekt, för jag skulle ju inte ha en till katt och både både hon och jag vet om att jag inte hade kunnat säga nej om det skulle bli så att en unge inte fick något hem. Dessvärre blev det ju så ändå, och igår när jag var där så släppte hon bomben. Hon som skulle ha just den ungen som jag fallit pladask för (givetvis), kunde inte längre ta den. Det tog väl Annica ungefär tre sekunder att övertala mej om att åtminstone prata med Zolle om det. Såå det gjorde jag, och han var pepp på idén. I mars är den leveransklar, det blir vår inflyttningspresent till oss själva.   

Sååå jäääävla gollig, jag DÖR!! Undrar vad Samaysing tycker.. Här är de typ två dagar gamla, nu är de två veckor. 

Av Mia - 11 december 2011 21:13


Efter helvetet som denna helgen har bjudit på, har jag äntligen fått hem min älskling från England! Känner mej fortfarande mer död än levande, men nu är jag åtminstone jävligt glad. Vi ska dricka varm choklad, kolla på Misfits och bara mysa ihjäl oss ikväll.


Imorgon är det nya tag och då orkar jag nog mer. Var ett jävla vrak på luciaträningen i stallet idag. Stapplade in i stallet, satt på ett block och dirigerade lite sånger, sen stapplade jag därifrån igen. Kommer sova gott inatt också. Jobb imorgon, sen kanske rida en sväng på bästa hästen.. 

Av Mia - 11 december 2011 11:48


Har funderat lite över klädsel på nyår, och kom fram till att det nog var läge att klicka hem en ny klänning. Inte för att vi ska göra något speciellt. Det blir, som vanligt, prettofest i mamma&pappas hus, eftersom Loppan är så skotträdd. Som det ser ut nu så blir det jag, Zolle, Hannes, förmodligen Ewelina och kanske Annica, om hon inte hittar andra planer. 

Eftersom det finns få saker som piggar upp, såhär en söndag förmiddag, som lite nätshopping - så klickade jag givetvis hem en nyårsklänning idag:

   


Utsikterna är goda för det nya året, och om nu världen går under 2012, så verkar det åtminstone som att jag får dö lycklig. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards