Alla inlägg under april 2012

Av Mia - 27 april 2012 08:01


Inte van vid att vara uppe och påklädd såhär tidigt -  och då har jag ändå hunnit köra pappa till jobbet också! Mitt eget jobb ska jag inte köra till förrän om en timme. I vanliga fall går jag upp ur sängen sådär tjugo minuter innan jag ska gå hemifrån, och då hinner jag precis klä på mej, mata djuren, borsta tänderna och sätta upp håret. Sömn är viktigare än frukost, i alla lägen. 

Eftersom jag har så god tid på mej idag så hade jag tänkt hinna med lite frukost. Prototypen var ett glas o'boy, men efter gårdagens viktnojja så får jag nog skippa själv o'boyen och bara dricka mjölk, även om jag inte gillar mjölk. Egentligen hade jag lika gärna kunnat börja dricka algsmoothies som Tomas DiLeva, men jag känner nån stans att det nog är lättare att få tag i mjölk. 

Så jag får väl se ett avsnitt Grimm och dricka min sketna mjölk innan jag kör in till Malmö för att klappa hundar. 

Av Mia - 26 april 2012 22:31


Fuck my life idag igen. Låg som fan, känner mej riktigt tjock också. 65kg idag, det är ganska äckligt. Hade mitt schampoo inte varit slut hade jag sprungit ihjäl mej ikväll, men kan man inte tvätta håret så kan man inte. Får köpa imorgon. Och springa också. Alldeles för många tomma fält i min träningsdagbok. Idag körde jag dessutom till stallet istället för att cykla. Jag borde fan skämmas...

Av Mia - 24 april 2012 09:56


Massor med planer för idag. Eller massor och massor ... Började morgonen med att ligga på knä på balkongen. Slabbade på det sista lagret träolja på golvet, så ikväll ska det bara torkas överflöd och sen är balkongen helt klar. 

Blir en sväng till stallet nu, och sen var tanken att jag skulle röja här hemma. Plocka undan allt skit, så det bara är att dammsuga och damma imorgon. Diska också. Tänkte även försöka hinna jogga en sväng på det. Det är inte klokt alltså..


Möjligt att det bara känns så nu, eftersom solen är framme. När den går i moln lär jag säkert ändå lägga mej och sova middag alldeles för länge.

Av Mia - 22 april 2012 06:09



Jag har lite lust att ge mej ut och jogga. Jag hade två ursäkter för att låta bli:

1) Om jag duschar såhär tidigt på morgonen så stör det grannarna. 

2) Mitt badkar är fullt av blomlådor.


 Dock insåg jag snabbt följande faktum: 

1) Badrummet ligger ut mot gaveln på huset. Jag har bara en granne i anslutning till badrummet, och det är den ovanför. Det betyder att hennes lägenhet är likadan som min, dvs sovrummet är en bra bit ifrån badrummet. 

2) Jag kan faktiskt sätta ut blomlådorna på balkongen. 



Så! Äta en tomat och ut och jogga. Here we go!

Av Mia - 22 april 2012 05:21


Även om man går in för något med riktigt pepp inställning, så kan det ändå ta lite tid. Det är typ 1½månad sen jag började peppa mitt balkongprojekt, och nu börjar det äntligen rulla igång lite bättre. 

Resten av kattnätet är uppe (det är visserligen ett tag sen nu, och jävlar vad bökigt det var) så balkongen ska vara pretty much kattsäker vid detta laget. 

Igår eftermiddag var jag och mamma iväg och köpte blommor som hon hjälpte mej att plantera i blomlådorna. Jag är väl inte direkt känd för mina gröna fingrar och jag har ingen aning om vad hälften är för något. Penseer och nån spansk blomma i alla fall, och så en till.

Min vän Jenny skänkte mej blomlådorna, inklusive jord och förra årets döda plantor. Dock hade det börjat växa lite i dem, så jag grävde upp en viol och något som såg ut som en liten smultronplanta, innan jag gick loss på jorden. De fick bo i den minsta lådan tillsammans med jordgubbsplantorna jag fick av pappa


 


Skurade trallgolvet på balkongen igår  också, så det ska oljas i eftermiddag. Köper cafébord och stolar idag, så att så fort golvet är klart att gå på, så ska allting sättas ut. HYPE!! Kommer bli awesome.

Av Mia - 21 april 2012 17:45


Vissa dagar så har man egentligen fått så mycket gjort så att man borde vara riktigt jävla slut i huvudet. Så är man inte det. Hemligheten är väl att ägna sej åt rogivande aktiviteter tillsammans med rogivande människor. 


I förmiddags var det fyra timmars utbildning på brukshundkluben som gällde. Vi var tre stycken som skulle utbildas till skrivare för rallylydnad, dvs personen som står med domaren och skriver protokoll på tävling. Vi hade med ett par ekipage från rallyträningen som skulle hjälpa till att gå banan medans vi skrev, och så fick vi också gå med våra hundar så det skulle bli tillräckligt många protokoll skrivna. Supertrevligt!

Dock har  Loppan varit ur form idag. Hon vill varken hoppa in i bilen eller upp i soffan/sängen. Inte heller gå i trappor, och hon var väldigt loj både på rallybanan och i trädgården hos mamma och pappa. Ingen energi alls, och vill inte gärna springa heller. Har klämt och känt på rygg och ben, men får ingen reaktion... Vila och värme, så hoppas jag att det ska gå över av sej själv. 



Fick iaf lite bilder från träningen i torsdags. Man behöver inte mobba mej för mina vackra hundträningskläder.

     



Och så denna från idag <3


 

Av Mia - 19 april 2012 10:02


Så kom självhatet tillbaka med full kraft denna soliga morgon. 

Jag ska aldrig mer dricka.

Av Mia - 19 april 2012 00:04



Tack för att den här dagen inte blev värre än den redan varit. Tack för att jag slapp träffa så många människor. Tack för att min hund inte sprang ut på vägen när hon jagade katten, och tack för komplimangen från snubben efter träningen, den förhindrade faktiskt ett raseriutbrott. Tack för att jag inte har en jobbig bebis att ta hand om och för att min ungkatt inte har tagit sönder något idag. 


Nu ska jag sova. 

Ps. Jag önskar mej en större säng. Här är trångt.

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards