Alla inlägg under maj 2012

Av Mia - 31 maj 2012 14:55


Jag har sprungit i ungefär sju veckor nu. När jag startade orkade jag knappt traggla mej igenom en kilometer, och nu i efterhand förstår jag att även 2km sträckorna var jobbiga då jag höll ett alldeles för högt tempo.

I vilket fall som helst så springer jag nu med hyfsad lätthet 5km och det är jag ganska stolt över faktiskt. Tanken är att dubbla sträckan, men i så fall MÅSTE jag ha nya skor. Det känns inte okej att springa en mil i ett par slitna Brooks HydroFlow från niottiotalet. Får höra vad forumfolket har att säga om saken..


Nu har jag i alla fall fått ett sms om att böckerna jag beställde i tisdags har kommit (A Song of Ice and Fire), så nu ska jag pinna ner i byn och hämta dem. Tjocka i sej varma mackor och läsa A Game of Thrones resten av dagen. Njutbart!

Av Mia - 31 maj 2012 00:16


Slösurfar på 9gag.com. Emellanåt kommer det någon rolig post .Typ .. var tionde-tjugonde eller så. 

Där emellan så kommer det SKITMÅNGA om att Metallica skulle vara något att lyssna på. Då lackar jag. Metallica är ett värdelöst selloutband och ALLA deras låtar låter EXAKT lika-jävla-dant. Jag har aldrig gillat Metallica, jag kommer aldrig att göra det heller och jag får SPEL på folk som säger sej lyssna på metal, och så är Metallica det ENDA bandet de lyssnar på. 

Missförstå mej rätt - jag gillar inte ens metal. Har aldrig gjort. Jag får bara spel. 


Det är som att påstå att man "lyssnar på" ett band, och så har man bara hört den senaste singeln. SLUUUTAAA!!!!!



Är dessutom jätteledsen över beslutet jag nu har fattat - att sluta hänga på 9gag. Seriöst...

9gag - Just for fun! Innehåller nu till 80% bilder på husdjur och tårtor. För det är ju RIKTIGT ROLIGT!!! Inte.  

Av Mia - 11 maj 2012 22:08


Ett glas vin på detta. Känns välbehövligt. Dessvärre är det inte direkt väder för att sitta på balkongen. Hade jag burit tupé hade den lätt blåst av! (Jag hoppas visserligen innerligt att jag aldrig ska behöva använda tupé, det känns inte särskilt kvinnligt...)

I vilket fall som helst så blåser det halv storm. Om man bara bylsar på sej tillräckligt så går det säkert att sitta därute, jag menar; jag har ju trots allt en stormtändare! Känns dock inte särskilt inspirerande. 

Hungrig är jag också. Ett par mackor till vinet kanske? Eller så går jag bara och lägger mej ... utan vin och utan mackor, och så hoppas jag på att jag hinner och orkar springa en temporunda imorgon bitti. 

Planen är att jag sticker hem till mamma och pappa och lämnar Loppan imorgon bitti, sådär lagom till de brukar äta frukost, så jag kan snylta in mej lite där. Sen en kort tempojogg och så till stallet för WE-träning. 


Av Mia - 11 maj 2012 21:37


En hel jävla åttatimmarsdag i stan igår, med ruggigt mycket regn. Hälften av tiden på en bänk under ett träd i slottsparken i väntan på att regnet skulle avta. Förgäves. Fem gåsfamiljer hann gå förbi, vara läskiga och bajsa en jävla massa under den tiden. 


Man kan lära sej mycket om sej själv, av folk som säger sanningar. Hårda ord och blodigt, giftigt allvar och det är liksom inte ens kul att höra. Men med en glimt i ögat, och med ett skratt kommer ändå meningen: 
"Fan ta dej Mia. Fan ta dej för att du är den du är." 


Det är aldrig roligt att inse att ens egna intentioner inte är hundra procent av godo. När någon ser sånt man till och med försökt förneka för sej själv.

Ingen ska någonsin få känna mej så bra igen. 





  Gåsar. Skitnära va de! Aggressiva också. 


Av Mia - 10 maj 2012 11:06


Stallet tidigt idag, Linda undrade vad som var fel på mej när jag kom nio idag igen. Brukar inte trilla in förrän tio-halv elva och då ändå se ut som en levande död. 

Red ut med Annika, neiz runda.


Ska hoppa in i duschen nu, sen in till Malmö en sväng med Loppan. Sitta i rörsjöparken och luncha. 

Hittat Billy Talent igen. Går varmt på spotify. 



Every word, every thought, every sound
Every touch, every smile, every frown
All the pain we've endured until now
All the hope that I lost you have found
(Surrender yourself to me)

Av Mia - 6 maj 2012 09:13


Skulle ha varit hundvakt idag, men planerna ändrades. Nu har jag beslutsångest om ifall jag ska cykla eller gå till brukshundklubben. Vi har tävlingsmöte idag, och jag tänkte ta Loppan med mej så vi kan gå en liten bana sen när mötet är slut. 


Mår inte så bra idag, det är nånting i luftet som gör det svårt att leva. Denna leda... 

Av Mia - 3 maj 2012 11:39


Sitter i sovrummet och kikar på katterna ute på balkongen. Så skönt att de är sams och kan sitta på räcket tillsammans. Ser solen komma krypande runt hörnet för att slicka mina blommor. 

Alla människor tycks ha bränt sej utom jag, trots att jag solat mellan elva och ett två dagar i rad. Ibland är man nöjd.


Sprang vårruset igår, även det var för jävla najs. Inte mer än trettio minuter tog det. 

Har dessutom köpt tre par shorts och fått tummen loss att epilera ben och vaxa armar. Nu är jag fit for sol!

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards