Alla inlägg under mars 2013

Av Mia - 31 mars 2013 14:53


Shit i helvete ... Det blev strömavbrott på Deep igår, och jag ramlade ner från scenen. Det resulterade i ett brutalt blåmärke på ena knät, skrapsår på insidan av andra vaden och fem glasskärvor i handen som Johan fick plocka ut. Dessutom känns hela handen som ett enda stort blåmärke. Den är faktiskt rätt svullen också. Till råga på allt så blev jag bränd på fingret av någons cigarett, så jag har en ruggigt ful brännblåsa. 

Är lagom bakis, har satt i mej pizza och gråtit. Gråtit för att jag är efterbliven, för att jag hatar mej själv så in i helvete mycket och för att jag bara kände att jag behövde någon särskild och det skrämde mej så mycket att jag inte visste vart jag skulle bli av. Grät för att Peter (min gamla lärare från högstadiet) satte huvudet på spiken när han skrev till mej om att jag nog behöver en del hjälp.

"Du ser jag känner dig, och jag tror att vi tillsammans kan hitta bra lösningar. Du måste bara våga!
Tror du på mig? Vågar du lita på mig?"
Svåra frågor. Jag vågar ingenting för tillfället. Jag är så jävla rädd för att släppa taget om min trygga ensamhet. Så jag grät för att jag känner mej sårbar, grät för att jag är rädd för att vara förälskad, för att allting bara behövde komma ut och för att jag känner mej som en groda utan ben (hopplös). 
Nu ska jag titta på Mars Attacks och tjocka i mej godis. 
 
I can't control my hope, I can't control my dreams
I can't eat, I can't sleep, I can't do anything

Av Mia - 30 mars 2013 22:23


Wiiii vi gör KåBe ikväll. Jag älskar Annica så jävla mycket, och när hon satte igång Laakso på min Spotify visste jag inte riktigt vart jag skulle bli av, så pepp jag blev! Trodde aldrig ... Trodde inte ALLS att Laakso skulle komma från henne. KÄÄÄÄÄRLEEEEEK!


All in i ikväll. Jag har klänning, urringning och klackar, men bara en man i tankarna. Du är det underbaraste som finns, and you know it. Alla andra får en klack i knäskålen.



Nu slutar vi internetböga oss och sjunger SingStar istället. I love you to the fucking end. 

 


Av Mia - 30 mars 2013 20:04


BOOM BOOM KÅBE IKVÄLL!! Jag och Annica sitter i våra hem 150 meter ifrån varandra och är ej i närheten av färdiga för förfest nån av oss. Undrar vem som blir klar först ... 

Om nån är dum mot mej ikväll så sparkar jag in deras knäskålar med min stilettklack. Höhö. Stirrig chey nu. Sovit på soffan hos mamma och pappa, så jag är piggelin. Hoppas på att lockarna blir bra när jag fönat till håret, ska fixa smink och kläder och skutta omkring till peppa The Cure-låtar. Just nu är det dock Hästpojken som rullar på spotify. 

Ingen aning om vad jag ska ha på mej, som vanligt, meeeeen det ger sej säkert när jag rotat fram halva min garderob. I vanlig ordning. Poppar upp en bild när jag är klar. Kanske.

Av Mia - 30 mars 2013 15:24


När Hannes ringde och väckte mej imorse hade jag sovit välförtjänta elva timmar. Körde hem till honom, plockade upp Jana på vägen och vi lekte frukostdejt och kollade veckans Grimm-avsnitt. Mys. 

Hämtade upp Tina på vägen hem och vi tuffade iväg till stallet och skrittade en tur barbacka. Supermyyyys! <3 Sen fick Petra borsta av all fällpäls som fastnat på mina ridbyxor. 


Ska hoppla in i duschen nu, sen påskmiddag hos mor&far. Eventuellt lite utgång med min Annica ikväll. Känns som en bra dag detta. Kroppen mår pyttelite bättre än igår i alla fall... Borde nog sova lite middag ändå....... Shit, sån gammal.

Av Mia - 29 mars 2013 20:13


Min kropp har sagt upp sej. Ryggen gör vansinnigt ont, huvudet följer ryggens exempel och jag har mensvärk. Underbart. Känner mej febrig också. Tycker så jävla synd om mej själv för tillfället. 

Rullar ihop mej till en boll i soffan med min laptop, iklädd onepiece och fluffiga strumpor. På tv är det En Helkväll Med Jonas Gardell. Räddar kvällen och hela mitt liv. 


"Ta en kölapp!!" önskar jag att jag hade orken och modet att skrika åt varenda jävel som försöker ragga det minsta på mej. Jag är less, så sjukt less. Nån gång kanske jag skriver ett helt inlägg om det här ämnet, men inte idag.

Idag ska jag gå och lägga mej tidigt. 


Vem behöver skära sej i armarna när man har en busig katt? Det sköter sej liksom av sej själv.


Av Mia - 28 mars 2013 14:40


Aaaaalltsåååå!!! Min vän och största bloggfan Alex snappade upp min sms-kris snabbt som ögat. Man blir ju rörd till tårar: 


"Här får du ett nytt sms! Du är 

en av de mest inspirerande  

människor jag känner. Du visar 

att man kan resa sig upp på  

fötterna om och om igen, trots 

motgångar! Blir alltid glad av 

att se och höra dig, och du har 

alltid en förmåga att uttrycka 

dig rätt i skrift o tal. :) 

Tack för att du finns!! 

P.S du är en fröjd för ögat 

också... ;)" 

 


Av Mia - 28 mars 2013 13:45


FYFAN vilken vacker dag!! Livet ler mot mej. Fick en oväntad summa pengar som löste alla mina tillfälliga ekonomiska frågetecken, bara sådär! Igår fick jag ett nytt jojo-kort på posten från skånetrafiken, laddat med tvåhundra spänn för att ett av mina kort TYDLIGEN blivit anmält skadat. Blev sjukt snopen, men tackar och tar emot såklart. 
Jag har krympt ett par jeansshorts idag som jag köpte en storlek för stora (de var på rea och det var den enda storleken som fanns kvar). Tvättade dem i 95 grader och torktumlade, så nu passar de asbra. Glad över det som fan. Var så full av lyckorus över allt fint, så jag var tvungen att springa hem till Annica och fira med två koppar kaffe innan hon skulle till sitt jobb. 

Börjar också behärska mina stilettklackar nu efter en halv förmiddags runttrampande. Jag har tre nya klänningar (alla från Desigual), tre par nya skor och allt som ska betalas är betalt. Ska lämna in min skinnjacka och få en ny dragkedja isatt av en sömmerska, så jag kan börja använda den normalt igen nu lagom till våren börjar titta fram. Sprudlar av lycka idag!


Det enda svarta molnet idag var paniken om uppstod när min mobil klyddade till och raderade ALLA mina sms. Alla fina sms som jag sparat, all pepp, alla fina ord jag fått. Jag förlorade en viktig tillflykt där. Så många gånger jag suttit och läst gamla sms när jag mått dåligt, så jag kan bli påmind om att jag faktiskt är värd något. Allt är borta. 

Får försöka hitta ett sätt att tackla det här på. Försöker se det som en utmaning. Det kanske ändå var dags att släppa taget? 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards