Direktlänk till inlägg 28 augusti 2016

These bonds are shackle free.

Av Mia - 28 augusti 2016 23:11


Det finns en aning om varför jag mår och känner som jag gör. Men bloggfan är liksom inte platsen att ventilera mina innersta hemligkänslor. Även om jag faktiskt gjorde det för två månader sen, i ett lösenskyddat inlägg, men vart tog det mej? Ända hit. Det enda som hände när det uppdagades och kastades i ljus, var att en stor del av mej dog. Vaggad i gråblek apati.
Ingenting har varit det samma, detta året. Men är det någonsin det? Är inte allting alltid annorlunda?

Det vackraste är ouppnåeligt, man kan inte både vara bland molnen och i fas. Den här tiden av mitt liv behöver jag trygg stabilitet. Det är så långt att falla där uppifrån och man vet aldrig var man landar.
Så jag stannar här, på kullarna, under de glesnande trädkronorna. Med stöd och uppmärksamhet som jag aldrig någonsin behöver konkurrera om, eller tvivla på. Övar upp min självständighet, för någon gång kanske jag faktiskt prövar mina vingar. Då kommer allting ändå vara annorlunda.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards