Direktlänk till inlägg 8 december 2017

Rubrik saknas

Av Mia - 8 december 2017 11:06


Min lägenhet brann upp för en månad sen. På riktigt. Helt sjukt. Anledning oklar.

Ingen var hemma, lyckligtvis. 


Jag är  så jävla trött i min själ. Trött på allt. Trött på att Hannes är sjuk, på att längta efter "sen", på att inte veta vad som ska hända. 

Så. Trött. 


Nu bor jag i gäststugan hos Hannes. Boar in mej, gör den till min. Försöker andas i paniken över att inte ha nåt "eget". Försöker låta bli att känna mej hemlös. För det är jag ju faktiskt inte. Varken hemlös eller ensam - även fast det är precis så det känns. Enligt någon gammal lag så upphör hyreskontrakt att gälla, om bostaden brinner upp. Så då får man ansöka om nytt, men det tänker jag fuck heller göra.. Nu har universum verkligen gjort sitt yttersta för att få mej ifrån Arlöv så inte en chans att jag stannar. 

Ska bara ha nån egen stans att bo också. Det är så viktigt för mitt välbefinnande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards