Alla inlägg under oktober 2016

Av Mia - 20 oktober 2016 17:45


Jag är hos Hannes, i skogen. Allt är så tyst. Utom knapprandet av hans tangentbord under mina fingrar. Det ekar i det lilla vardagsrummet, men han sover. Trodde jag - han vaknade nyss, förmodligen av knapprandet.


Jag står nog inte riktigt ut med det..! Haha.

Av Mia - 13 oktober 2016 15:37


I Johans rum, med akupunktur i öronen.
De senaste två veckorna har jag haft mer ork än någon gång tidigare under detta året, tror jag. Jag börjar få lite rutin i att ha dubbelt boende här och hos Hannes. Det känns ganska optimalt ändå, nu när jag känt efter i ett halvår. Ungefär så lång tid dom jag trodde det skulle ta innan jag kunde börja utvärdera. Det är lite mer planerat nu också hur och när jag åker upp, så det bidrar extremt mycket till lugnet. Hannes band, Blueshoddan, spelar på folkårock i Malmö på måndag och sen följer jag med upp.
Det ska bli RIKTIGT roligt att se dem igen, pinsamt nog är det bara andra gången för mej. Vi har ändå känt varann i sju år....

Hösten känns inte alls så motbjudande i år. Nu stannar jag i skogen månaden ut, och då är det redan november när jag kommer tillbaka. Sen ska jag vara där uppe en månad över jul och nyår, och sen e ju vintern typ slut! Väl? Snälla, säg ja. Och då har jag läst på och planerat i lugn och ro så jag kan bygga grönsaksland.

Just nu njuter jag av att ha lite energi. Den är icke att ta för given! Så de sista dagarna här ska jag göra lägenheten iordning så allt e fint sen när jag kommer tillbaka igen.
Huvudvärken får ta och chilla med sej bara.

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards