Alla inlägg under april 2021

Av Mia - 28 april 2021 19:31


Fyfaaan alltså, den när man känner att man är en sjukt irriterande person och så försöker man vara mindre irriterande men gör sej istället MER irriterande, alltså skjut mej jag orkar inte med mej själv. 

Måste ta en paus från världen alltså. Gråt.

Av Mia - 16 april 2021 05:24


Igår kväll var den finaste jäkla vårdagen/-kvällen. Ja, jag vet att jag tjatar men alltså det är så sjukt härligt.
Mild väder, helt vindstilla, fåglarna kvittade sprudlande. Man är ju inte bortskämd med värme liksom. Man glömmer bort under vintern hur det känns att vara varm och undrar om man någonsin kommer få uppleva det igen. Hundarna solade nöjt hela dagen (förutom Xenit när han ilsket jagade bort en duva från en gran; han avskyr verkligen duvor). Jag lunkade runt i sakta mak hela dagen och fixade med småsaker eftersom ryggen pajat lite efter att ha gått all in på sedvanligt maniskt vis i ivrigt fixande med nya trädgårdslanden. Det är bäckenleden som spökar igen så har fått ta det lugnt senaste veckan och vårda. Är SÅ rastlös nu!

Idag ska bilen lämnas på verkstad för mina allra sista pengar och pga att klockan är ställd är jag såklart vaken två timmar innan den ringer. Stress och sådär... Lyssnar på fågelkvitter och Loppsnark. Kan lika gärna resignera inför vakenheten, sätta på kaffe och spela World of Warcraft tills det är dags att starta dagen.
Ska iaf äntligen få nya lås och nycklar på bilen efter att extranyckeln blev stulen i inbrottet (förutom tramset med det som inte gick igenom på besiktningen). Så jäkla skönt det ska bli. Har rattlås på nu och drömmer mardrömmar om att den blir stulen. En bra grej är att fjärren på nycklarna var kassa. Extranyckeln var helt död i batteriet och huvudnyckeln börjar ge med sej så mycket att det står en varning när jag startar bilen som säger "byt batteri i fjärrkontrollen". Så ändå bra grej mitt i allt, jag får sprillans nya nycklar och försäkringsbolaget står för hela kalaset. Har längtat efter detta.

Det känns också verkligen helt sjukt ovant att orka saker. Fantastiskt. Och jag känner en lycka i kroppen som jag inte känt på så jävla många år. Typ sen när jag hade Titan. I år ska baskemej min trädgård och jag sprudla av liv. Mitt hus ska städas och jag ska nya ihjäl. Så det så.

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards