Alla inlägg under januari 2023

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova.
Det snurrar i min skalle.
Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte bara gå i dvala och vänta på "sen". Måste förhålla mej till dagar och tider. Och visst är det hälsosamt med lite rutin och nån slags syfte men det innebär en helt enorm jävla kraftansträngning. Min hjärna kämpar för att bara få stänga ner men jag måste varje dag veta vilken dag det är. Bara den kampen tar massor av energi.
Jag måste planera olika saker, ja men allt sånt där som normala människor gör utan större ansträngning. Kan inte bara göra saker "nån gång".
Jag VET att det låter typ fucking bortskämt men det går inte att förklara mängden energi som går till basala saker.

Jag borde sova för jag vet att jag behöver det. För att jag är ledig imorgon och hade velat vara vaken under dagen så jag kan få lite ljus. Tydligen så kommer det inte ske. Har lagt mej på spikmattan nu för att tvingas till nån slags avslappning i några muskler.
Över jul och nyår har det varit mycket på jobb. Nu kommer det lugna sej lite igen.

Blodcirkulationen börjar komma igång av spikmattan och det har utlöst en fet huvudvärk.

Oron över att ha sårat någon. Gjort nåt fel. Fyfan vad den äter på en.

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards