Alla inlägg den 2 september 2010

Av Mia - 2 september 2010 11:29

Igår besiktigades min kära gamla häst. Det gick pretty much som jag hade föreställt mej. Det första hon sa var "muskelfattig rygg". Jag brydde mej inte ens om att svara. Alla som nånsin har slängt en blick på min häst vet att han har ful rygg. Muskelbefriad och med en karprygg som ser ut som ett extra kors. Det gör inget, det hänger ihop med hans halvtaskiga bakben. Han är söt ändå. 

Fick också reda på att han har ett blåsljud på hjärtat. I det ögonblicket var jag stensäker på att han skulle lägga sej ner och dö. På fläcken. Det gjorde han inte. 

Jag har förmodligen vetat om det där blåsljudet för längesen, men förträngt det, så det kom lite som en chock och jag blev helt hispig. 

Han hade iaf väldigt fina tänder för att vara så gammal, men det var nånting .. så hon sa åt mej att byta bett. Då dog jag. Nu hade jag letat land och rike och hela internet runt för att hitta det där sabla tredelade bettet med kula som han absolut skulle ha för att han hade haft ett sånt när han gick lektion. Bara för att jag hade fått för mej att det faktiskt var hon som hade sagt att han skulle ha det där bettet när han bytte till det för några år sen. Tydligen hade jag fel. Tydligen var allting för gäves. 

Så nu känner jag att jag måste åka och köpa ett nytt bett NU. Han har gått med det bettet i flera år, och skulle kanske kunna göra det en eller två dagar till, tills jag har samlat ihop mitt dödsförkylda arsle så jag orkar åka till Hööks. Men nej. NU-levar-Mia skriker i mitt huvud att Titan MÅSTE ha det där raka, kortare bettet med fasta ringar NU !!! Jag kan inte rida förrän han får sitt nya bett. Om jag stoppar in det gamla bettet i munnen på honom idag, så kommer han falla ner och dö pga blåsljudet i hjärtat. 


Jag älskar mina tvångstankar. Verkligen. Jag känner så himla rationell. SUCK!! Självklart kan jag rida med det gamla bettet idag. Men först måste jag dunka huvet i nånting för att sluta sjåpa så jävligt. 


Dessutom ska han släppas ihop med sin nya hagkompis Felix idag. Det ska bli kul. Äntligen, efter två och en halv vecka, ska han få lite sällskap.

Men först ska jag köpa sisådär ett klo ingefära och skiva, för att jag precis fick för mej att det skulle vara bra för Titan. Han kommer bli som ny. Jag är helt övertygad. 


"Ingefära stimulerar receptorer i magsäcken, vilket innebär att aptiten och matsmältningen stimuleras.
Ämnet Zingeron i ingefära har antiinflammatoriska 
egenskaper. Ingefära har därför en positiv effekt på ledgångsreumatism. Shogaol är hjärtstärkande.
Ingefära stimulerar andning och blodcirkulation i hjärnan och kan därigenom även reducera smärta vid huvudvärk.
Ingefära är effektivt mot illamående och åksjuka."


Allt det här låter nämligen perfekt för honom. Förutom huvudvärk och åksjuka, för det tror jag faktiskt inte att han lider av...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards