Direktlänk till inlägg 22 mars 2021

Plåster.

Av Mia - 22 mars 2021 13:29


Det är något som rör sej inombords, som sticker, svider, bränner. Ett tvivel. Inte över valen jag gjort, jag har gjort bra val. Jag har gjort rätt, det har blivit rätt. 

Men det finns en trasighet i mej som inte vill ge med sej. Mitt i lugnet, i medvetenheten, i acceptansen, virvlar tvivlet om ifall jag förtjänar något av det. Ifall något är på riktigt. Kanske jag vaknar någon gång och inser att jag är tillbaka i piss. Att allt det fina var en dröm.

Men nej. Det kan inte bli så, för jag drömmer bara mardrömmar och just nu är ingen mardröm. Jag är, dock. Jag är en mardröm. Alla vet.


Jag längtar efter Jackie. Förhoppningsvid kommer hon och Demon hit i augusti, jag vill laga mat åt henne och väcka henne med kaffe på morgonen. Sådär som det varit, där vi sitter och hundmyser och kaffar innan dagen börjar. 

Med Jackie finns det inga tvivel. Till Jackie kan jag säga vad som helst utan att känna mej konstig eller osäker. Vi behöver inte bli bättre för varandra eller för världen, för vi älskar varandra precis som vi är och alltid varit och alltid kommer vara. Med Jackie behöver jag aldrig tänka på vad jag säger och hur jag säger saker. Hur mycket eller lite jag säger, hur dumt det låter, hur sjuk i huvet jag är. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards