Direktlänk till inlägg 22 mars 2016

En bit över ytan.

Av Mia - 22 mars 2016 14:02


Det börjar hända saker i mitt liv nu, och jag är rädd. 

Jag är nykläckt, skör, trevande och vilse.


Träffade min boendestödjare Erika igår för typ första gången. Hon ska väl fungera som nåt kognetivt stöd i vardagen och jag har mycket blandade känslor kring. Det är skönt, men samtidigt lite förnedrande och osäkert. Ännu en person att släppa in i mitt liv... Det känns svårt, men får ta den tid det tar. Vi fikade på församlingshemmet för jag tänkte där skulle va minst folk. Kvinnan i kassan var jättehjälpsam och totalt oförstående över mina frågor om innehåll i kakorna. 

"Vet du om ni har några utan ägg eller mjölk?"

-"Vi har laktosfri."

"Nej alltså jag äter inget som kommer från djur"

-"Vi har glutenfri!!"

".......jag tar bara te då"

-"Jag kan bre en macka till dej!!!"


Nej, sluta, låt mej va!


Jag har börjat gå upp i vikt, och det är samma där: ambivalent. Tre kilo på en månad, och det är ju det är jag vill, men min hjärna motarbetar mej så mycket. Blivit bättre nu sen jag dragit ner kraftigt på gluten så jag inbillar mej att det är det som får mej att känna panik över att va mätt. Eller så är det bara så det är. I vilket fall som helst så är jag sugen på mat ibland och kan äta för att jag faktiskt vill, istället för bara för att kroppen håller på att lägga av efter tre dagars svält. 



Hannes var här några dagar förra veckan och gjorde mej påmind om varför han är världens bästa livskamrat. T ex försöker han alltid göra mitt nu så bra som möjligt och anstränger sej för att underlätta min tillvaro. Utan att toffla. Jag pallar EJ tofflande. 

Nu har han skrivit en massa lappar och jag fått i uppgift att dra en varje dag och göra som det står. Än så länge har jag skullat göra fint i hallen, skicka en bild till honom på när jag äter en frukt och idag göra te och meditera i 20 minuter.

Plus han städade i mitt kök, och det e fucking ovärderligt alltså. Nu kommer jag kunna hålla ordning i några veckor igen. 


Är fortfarande trött efter träffen igår, men har iaf yogat idag, varit ute med hundarna i över en timme, ätit banan/chokladpannkakor med glass, kört en maskin disk och betalat räkningar. Ska gå separata prommisar med djuren nu, har slarvat mycket med Xenits koppelgående och släppt igenom alldeles för mycket skit som jag måste rätta till nu. 

Sen ska jag hålla kväll. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards