Alla inlägg under april 2010

Av Mia - 27 april 2010 22:02

Ibland förstår man att man är alldeles för snäll. Eller ska man kalla det vek? När folk gör saker som man bara tycker är helt uppåt väggarna fel, så bara ... säger man ingenting.. Argh .. >_<

För det är ju deras liv? Hur mycket ska man blanda sej? Sopa rent utanför egen dörr? Eller bara sätta ner foten och tycka? 

Jag är en übermes. 

Av Mia - 26 april 2010 23:15

Aarrh vad jag får spel på mej själv. När jag köper min häst ska jag aldrig mer hoppa. Okej, kanske typ lilla banken eller nån annan liten pinne i parken ... men inte mer! 

Hoppade Bess idag, och ja, jag var skiträdd. Igen. Jag hade ju faktiskt en ganska lång period då jag tyckte att hoppningen var helt okej, och faktiskt till och med kunde tycka att det var roligt. Känns som att det börjar bli en djupsvacka igen. Nej jag är verkligen dressyrtant, så det så. 



Två veckor har gått, och hon med bettet har inte svarat. Kollade tradera igen istället, och hittade då ett i rätt storlek och allt. Det såg visserligen hyfsat begagnat ut, men auktionen går ut på onsdag och ingen hade bjudit. Utropspris: 2 kr ! Överkomligt :D Om jag kokar det en stund och köper mig en burk BitPolish borde det vara som nytt sen. 


Hittade ett regntäcke på Flädie, när jag var där med Molle, som bara var sådär WOW-snyggt. Silvrigt och svart, matchar hestapållens silvriga ben ju <3 

Vill verkligen haa deeet och ångrar verkligen att jag inte köpte det. Får flirta med någon om att åka dit igen.. ^^

Av Mia - 25 april 2010 03:57

Sådär så man bara vill snitta sönder armar och ben och skrika tills det slutar göra så jävla ont inombords ... just det ... 

Outhärdligt. Fuck. Sömnlös och apatisk. Jag orkar inte slåss just nu. Just precis nu, ibland är det bara helt fel. Darrningar i muskler, kaos.... 

Viljan är mitt enda vapen. Vad gör man om det börjar sina?

Av Mia - 23 april 2010 18:39

Jag antar att det - på det hela taget - har varit en hyfsad dag. Var ute i Höllviken och hjälpte Kajsa med lite dressyrträning. Det var längesen jag undervisade nu, hade glömt hur roligt det är. Härligt att träffa Kajsa igen också, hon är verkligen en frisk fläkt. 




Men jag räknar med vemod ner dagarna, för på onsdag är det ett år sen min vackra docka togs ifrån mej. Den gör ont än, och jag saknar henne något brutalt.  Hennes busiga rådjursögon, den fula vinterpälsen, alla timmar av kamp, skratt, gråt, skräck, lättnad, oro, blod, svett, väntan, kärlek ... Hestapålle, fan vad du är saknad!

Blir så lätt apatisk när jag tänker på henne. Jag vill ingenting, ingenting känns värt. 


Leave and let me go 
Don't look back, just let me know 
Carry on, carry on 
You must stay strong 

Av Mia - 22 april 2010 10:28

Tvättdag idag, det gör inget eftersom vädret är sådär på både inuti och utanpå. Drog med Elin hem från jobb igår, hyrde Snuten i Varuhuset. 


Allting känns svårt och tungt idag bara. Tomt. Fuck. Hur kunde det bli så svårt? Hur fan kunde det bli så svårt? 

Av Mia - 20 april 2010 18:14

Bland det värsta som finns är nog att ha tagit en vara, men glömt kolla priset, och när man väl står i kassan så visar det sej att det är waaaaay too much! 

Idag råkade jag köpa en grimma för 219 spänn... >_< Jag får trösta mej med att schabraket jag fick tag i var jättefint och på rea. Molle hittade äntligen ett par ridstövlar till sina krumma ben. Gilla!


Idag ska jag göra slag i saken och laga mat. Nån kyckling i sås med dijonsenap.. sist jag gjorde det bliv det alldeles för salt.. Får trotsa tröttheten och regnet och gå till All Frukt och handla.. 

Av Mia - 19 april 2010 12:50

Jag orkar inte riktigt nu, försöker bara hålla mej flytande och vänta ut allt obehagligt. 

Var hos Karro och Daniel halva dagen igår och blev ompysslad som vore jag ett hjälplöst barn. Åh gud jag behövde det, och jag är så oändligt tacksam. Loppan är ju helt ogenerad, första gången hon var där, och hon dreglar i soffan, stjäl kakor från bordet och busar omkring i deras säng. Pinsamma knäpphund!



Vi skulle klara vad som helst..

Av Mia - 17 april 2010 17:49

Blev äckligt sugen på att dra på Train på massivt volym och bara .. städa! Neiz. 

Mitt VISA-kort kom idag och jag har skickat in min adressändring. 


Red Silverprinsen på lektion i förmiddags. Han är ju bästast, och det gick över förväntan. Min fina lilla häst. 



Hey baby allt såg dystert ut.
Samma sega sörja utan slut.
Baby allt såg hopplöst ut
Men nu i dig ser jag vägen bort och ut


och Krunis peppar en som vaaanligt <3

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards