Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Mia - 11 mars 2010 18:42

Jag hade tänkt äta middag nu. Keso, med paprika och salladslök .. MEN! 

När jag tog kesoburken upptäckte jag att något inte stod rätt till. Den var kladdig! Och när jag öppnade locket upptäckte jag till min fasa att någon hade ätit av min keso!! Fick alltså nöja mej med en fjärdedels burk istället för en halv. Så går det när man saknar framförhållning.


Jag antar att jag får ta mej samman, och äta nån bulle med god ost. 


Btw:

Play är min nya bästa vän, svtplay, tv3play, tv4play .. name it! Eftersom det inte är sådär jätteroligt att zappa mellan gratiskanalerna och danmark så snyltar jag in mej på Litos dator, som är kopplad till tv'n och VIPPS! Så har jag skitmånga kanaler, och kan titta på vad jag vill, när jag vill. Nästan. Inte riktigt... 


Så ikväll blir det datortv. Ska nog dessutom äta de sex chokladpralinerna jag fick av mina generösa bror i julklapp. Kanske till och med gå ner och köpa cigg, istället för att knapra nikotintabletter av ren lathet? 

Av Mia - 11 mars 2010 16:28

Vatt ute och tränad hundskrället, hon var uppmärksam och halvfokuserad. Och busig .. -_-


Nu har jag i alla fall kollat reglementet för lydnasklass 1, och vi ska börja träna lite på det, vilket betyder att jag måste börja lägga om många av mina kommandon.. 

Vet nån hur det funkar om man har "avvikande" kommandon i lydnasklasserna? Mitt hoppkommando, t ex, låter "JipJip" .. (fråga inte varför, det är en töntig historia...) Om jag kan få använda det, så behöver jag bara byta mitt "gå ordentligt" till "fot". 


Vi får se.. Nu när jag tittade på lydnadsklass 3 så inser jag att jag aldrig nånsin kommer komma dit med den här hunden, men vad gör det? Tävlingar är kanske ändå inte hennes grej? Eller min heller för den delen? 


Har åtminstone något konkret att träna på nu..

Av Mia - 11 mars 2010 14:25

Beib försökte tydligen väcka mej vid tio-halv elva, men gav upp? Det slutade med att vi gick upp halv ett. 

Känner SÅ av att jag har sovit för länge, men har ändå lyckats göra två av de fyra sakerna som står på dagens Att-Göra-lista. Två återstår, jag har fortfarande inte packat upp mina saker sen vi flyttade hem. Jag vet att det är en och en halv vecka sen .... men det kommer hända idag! Svär. 



Nu ska hunden och jag ta en promenix och passa på att träna lite lydnad. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards