Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Skåne runt i hästärenden.

Av Mia - 27 juli 2010 10:59

Sovit elva timmar, haft återkommande mardrömmar om mordbränder. Allt är alltså helt i sin ordning. 


Annika hämtade mej klockan åtta igår, då vi skulle ut till betet i Dalby och hämta Nike, som skadat sej lite. Vi fick hjälp av Anki och Jörgen, och av någon magisk anledning stod alla hästarna uppe vid grinden när vi kom dit. Allt gick smidigt, pålle promenerade rätt upp transporten och när vi väl kom in till kliniken i Malmö tog det max en kvart innan veterinär tittade på honom. 

När vi kommit hem och bäddat två boxar samt flyttat in en mycket misstänksam Nike in i det nya stallet, så åkte vi ut till Skabersjö för att hämta hem Majeur. Här slutade flytet. Han som inte heller brukar vara nåt problem att lasta, ville absolut INTE vara med på detta. Vi hade stört hans rutiner och så får man inte göra. Satte in honom, gav lite käk och drack kaffe en stund så han fick lugna sej, sen gick det bra och vi kunde köra hem.  

Efter att vi installerat även Majeur tog vi en välförtjänt fika. Insåg även att vi skulle bli tvungna att bygga en sjukhage åt Majeur. Sagt och gjort.

Bristen på utlovat regn de senaste dagarna har inte direkt bidragit till att marken var särskilt mjuk, så i alla fall jag grät blod inombords medan vi försökte gräva hål för staketpinnarna med hjälp av ett långt järnspett, en slägga, en pall, en liten trädgårdspade och en manuell markborr som saknade handtag. Jag improviserade dock fram ett av ett gammalt kopparrör från det gamla stallet. Sussi och Annika var skeptiska, men det höll faktiskt precis ända in i det sista. När jag tog de sista tagen på det sista hålet, så bröts det på två ställen. När skiten väl var klar såg det i alla fall oerhört proffsigt ut, och Annika lyckades till och med lokalisera och fixa bristen på strömtillförsel. 

När vi, tjugo över sju, körde ifrån stallet var vi lagom skitslut. 


..och eftersom jag inte orkade duscha igår, så är det nog läge att göra det nu. Walle kommer från Hillbillyland (Borrby) med sin Electra-valp idag, och jag bara måste pussa och gosa tills den blir blå.


Sen ikväll ska jag och Lito ut och käka, så det blir najs. Så länge jag får chilla idag så är allting lugnt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards