Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Mia - 30 mars 2012 10:43


Var hemma hos Jeanette igår och åt tacos. Satt och degade i matkoma hela kvällen, och funderade lite på om vi skulle orka cykla till Alnarp för att ta någon cache. Skippade det till slut. När klockan började närma sej tio, funderade jag på att dra mej hem, när plötsligt Jeanette blev superstirrig. 

Då hade det släppts en ny chache typ 2,5 km därifrån och vi hade en chans att bli de första att hitta den. Hon slängde sej på telefonen och ringde Mia, varpå vi spettade iväg på våra cyklar för att hämta mina föräldrars bil. Först hem till mej och hämta bilnycklar och hund, sen sprang vi vidare. Tjugo över tio backade jag ut bilen ur garaget, när Jeanette säger att cachen blivit loggad. Vilket skit... Körde dit i alla fall och träffade på de som loggat den. Stod och snackade en stund med dem när en civilpiké kom och frågade vad vi höll på med. Kärt :) 

Av Mia - 30 mars 2012 10:35


Själve den att man aldrig ska få sova ifred. Vaknade halv fem av att Loppan pep. Hon fick helt enkelt gå och lägga sej och vara tyst! Sånt orkar jag inte med så tidigt på morgonen. Det är skillnad på "jag är i akut behov av att gå ut"-pipet, och "jag vill gå ut för jag har tråkigt"-pipet. 

Somnade om, och då börjar Calisi giivetvis hoppa runt på täcket. Blir väckt av ett sms klockan nio, och Loppan fortsätter pipa i omgångar fram till halv elva. Gav upp då. 

Måste ändå gå till Netto och köpa torsk. Calisi har varit kass i magen ett tag, så hon nu ska sättas på skonkostdiet. Väntar lite med veterinärbesök, då hon är hur pigg som helst, fantastiskt fin i pälsen, och inte ett dugg uttorkad. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards