Alla inlägg den 12 april 2012

Av Mia - 12 april 2012 15:43


Då jag fortfarande försöker få upp min gamla häst i vikt efter förra sommarens viktras, så har jag nu bestämt att han inte får gå på dygnet-runt-bete. Det är inte världens lättaste projekt att hitta ett sommarhem, när man har så många önskemål. Prioriteringarna har varit: 


* Innevistelse på natten (krav!)
* Mycket utevistelse (gärna tidig morgon - sen kväll) 

* Stor gräshage (inte nödvändigtvis beteshage, men något att tugga på)

* Nära, alternativt få hjälp med mockning/foder. 


Nu ser det ut som att vi FÖRHOPPNINGSVIS kan köra upp Titan och Boy till Skånes Fagerhult. Det är visserligen typ drygt elva mil dit, men Tina stod där förra sommaren med Boy, och då är det - som jag har förstått det - fullservice, med mockning, utfodring och utsläpp/intag. Det betyder att man inte måste åka dit varje dag, utan kan ställa av hästarna lite halvt och bara köra upp och rida någon gång i veckan och ta det som en utflykt. Hade varit NAAAJSSS!! Man behöver vara lite ledig också, det blir liksom så mycket häst hela resten av året. 


Buspållen på förra årets bete.

 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards