Alla inlägg den 18 april 2012

Av Mia - 18 april 2012 19:24


Känner mej på riktigt dåligt, bittert och bitchigt humör idag. Får feta spel på folk, ja riktigt riktigt feta. 

Ska inte gnälla för mycket om det egentligen, blir säkert bara en massa uthäng då och det vill jag helst slippa. 


Orkar bara inte. Så nu skiter jag i facebook, för det är ju givetvis där 90% av störningsmomenten finns. Får väl se gårdagens avsnitt av Den Sista Dokusåpan. Zoli kommer sen om drygt en timme, så jag ska baka kladdkaka då. Hoppas han har mat med sej. Det har han nog om han vet sitt eget bästa <3

Av Mia - 18 april 2012 14:28


Tjugo riktigt riktigt irriterande saker i vardagen. Kryper i kroppen bara jag ser de flesta på bild, haha awesome :)

The 20 worst things in the world

Av Mia - 18 april 2012 13:08


Samtidigt som jag kan bli rosenrasande på Calisi emellanåt, så är jag ändå glad att hon flyttade hit. Loppan är jätteglad nu när hon fått en egen katt att leka med, och Samaya är glad att hon slipper vara den katten. 

Loppan har verkligen en ängels tålamod med sin kattunge, och det är så skönt att de kan underhålla varandra. Calisi blir jobbig som fan ifall mamma och pappa har passat Loppan en helg...



 
 


Ändå ganska söta! Fattar dock inte varför kameran hackar som ett mongo .. 
 

Av Mia - 18 april 2012 12:24


Bestämde mej för att gå ut och träna rallylydnad på den övergivna parkeringen, i ett försök att lätta upp humöret lite. Behövde dessutom finslipa ett par moment inför morgondagens träning på brukshundsklubben. Rastade hundis först, men glömde göra en fokuskoll innan jag släppte henne inför träningen, vilket resulterade i att hon stack efter en katt det första hon gjorde. Försökte tygla mitt vansinne, så jag sprang bara på andra hållet istället, och det uppfattade hon och kom tillbaka. 

Hon sackade lite när vi väl började med momenten, låg lite bakom och fokuset var inte på topp trots köttbullar. Blev något förtvivlad när vi gick rakt på ett ben från ett dött djur dessutom, och tappade allt. Gick bort en bit och försökte jobba upp en bättre kommunikation, och gick sen tillbaka för att utnyttja frestelsen som träning. Mest för att jag själv skulle sluta vara så arg för att den låg där. Min labila sinnesstämning i kombination med kattjakten, benet och att vi aldrig tränat just på den parkeringen innan var väl alltihop orsak till att det inte riktigt var hundra procent. Dessutom blåste det som fan. Jag hatar blåst, och hade inte ens med mej en snodd till håret. Loppan gjorde dock alla moment bra, även de nya som vi behöver lägga lite mer jobb på. Får väl trots allt vara nöjd. 

När vi gick hem mötte vi en kille som gått förbi och sett när vi tränat. 

"Du lär din hund bra!" sa han.

Ändå trevligt. Positivt överraskad av mej själv också, som kunde ta emot komplimangen utan att vara tjurig över att det inte gått så bra som jag ville. Har nog med fotograf på träningen imorgon så kan förhoppningsvis få in lite bilder då. 


Den här är från i måndags. Vi hade balansträning på ett gäng stenar i Västra Hamnen. Hon är grym på det!

Mycket blåst och konstig vinkel, dock. ^^

 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards