Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Mia - 4 maj 2010 10:38

Som de flesta redan vet, så flyttade jag tillbaka hem till mina föräldrar i lördags. Ett tufft och ledsamt beslut, men det finns inget otalt. 


Jag letar lägenhet i Arlöv - min metropol - och det sre ut som att jag har en god chans att få en etta hos en privat hyresvärd. Jag ringde nyss och terrade dem lite till, men de hade inte fått min ansökan med posten än. Jag nämnde att jag nyss separerat, och hon lovade att ringa mej så fort hon fått in ansökan. 


Dilemmat jag behöver ha hjälp med: 

L ville gärna behålla kisarna, så jag och Poppi blir ensamma. Hon är ju uppvuxen med katterna och därmed van att ha sällskap. Så ... ska man skaffa en till hund? Det har nyss fötts en kull valpar av rasen jag vill ha. 

Kan man ha en två 20kilos hundar i en etta? Blir det MYCKET mer jobb med två än med en? Min tös ska ju kastreras nu på torsdag, och jag tänkte i så fall ha en hane. Mamma och pappa är dock inte så sugna på att passa två hundar. Finns det någon då som skulle kunna tänka sej att passa en salukipojke ifall det skulle behövas? Och så har jag häst också? Kanske ska kolla hur mycket utgifter det blir med nya  lägenheten först, och sen ta det därifrån?

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards