Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

J'en ai marre d'en avoir marre.

Av Mia - 26 juli 2011 00:22

Jag är så trött på folk! 


(Eller på vissa beteenden i varje fall.)

Trött på att folk tror att de fått ett virus från facebook när det i själv verket är spam. 

Vilker leder oss vidare till: folk som inte är ett dugg källkritiska. 

På folk som inte kan använda google. 
Folk som slaktar sönder svenska språket (och då menar jag sånna som är uppvuxna med språket och inte de som bara pratat det i några år, det har jag nämligen full förståelse för). Jag är inte perfekt själv, men alla borde veta att inte finns något som heter "interjuven" eller "hons".
Trött på folk som säger att de ska höra av sej men inte gör det ens flera månader senare. 
Folk som bara hör av sej när de behöver hjälp med något, och aldrig annars. 

För att inte tala om hur trött jag är på folket som väsnas utanför mitt fönster varje natt...

Ikväll är jag bitter, och imorgon är det mycket bättre igen. Då kanske jag kommer tvingas be om ursäkt för att jag förolämpat någon. Vem vet?
 

Och det finns säkert både en och en annan som är trötta på mej, eller som tycker att jag inte borde kasta sten i glashus, för jag är inte bättre själv. 

Nej, och jag är jävligt ofta jävligt trött på mej själv också. 

Så fick jag även det sagt. 

"Att jag inte samtycker med saker du gör, innebär inte att jag tycker mindre om dej som person."

PoK hej. 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 25 juni 2023 22:06

  Har du den där känslan?  Jag menar den där känslan  av att någonting  avgörande hände  när jag var ouppmärksam.  Att någonting försvann.      Igen så är det här det hamnar när det är alldeles, alldeles för mycket. Jag har pushat m...

Av Mia - 3 januari 2023 03:43

Kan inte sova. Det snurrar i min skalle. Det är vinter nu och med vintern kommer tröttheten, oron, desperationen. Det här är dessutom första vintern på ÅTTA år som jag inte är heltidssjukskriven. Har alltså ett jobb jag måste gå till och kan inte b...

Av Mia - 7 oktober 2022 09:19

  Trots all höstdepp så känner jag mej ändå rätt bortskämd.  Folk gormar om att veden är slut överallt men här sitter jag och väntar på ett lass från min bästa granne som spar sin ved att sälja till oss i området.Sitter på mitt kontor, tillika gä...

Av Mia - 12 september 2022 22:37

Lamslående ångest. Igen, igen. Att vänta på besked, fyfan. Ovisshet är den värsta känslan. Den värsta ångesten. Politiken. Sjukskrivningen. Försäkringsbolaget. Jobbet. Vill bara fucking veta. Nu. Jag orkar inte. Jag. Fucking. Orkar. Inte. D...

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards