Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Mia - 26 juli 2011 20:04


Är grymt trött i kroppen - särskilt benen. Red en lång runda med Sanna, galopperade hur långt som helst genom en kohage. "Enorm" är inte tillräckligt för att beskriva hur stor den var, och då såg vi bara en bit av den. Jag fick vara grindflicka när vi skulle in och ut, men ingen slant fick jag för det inte, trots att jag satt av hästen och allt. 

Är så grymt trött i benen av allt galopperande, så jag skulle kunna sitta här i soffan resten av kvällen och bara skita i att mata vare sej mej själv eller djuren. Tyvärr är det taskigt. 


Mår bajs i mitt huvud också. Jag vet varför. Idag har jag hunnit med att köpa sten till mamma och pappa, handla på netto två rundor, bada Loppan, ta bussen till Lund, och sen rida. Nu orkar jag inte mer, och mitt huvud säger tack och hej leverpastej och vägrar vara med om mer nu. 

Av Mia - 26 juli 2011 14:29


Är sjukt matt och kände mej lite svimfärdig när jag var på väg upp från bilen med min Netto-påse. Vätskebrist? Dessutom fuckar ryggen, och det är plågsamt att trycka ner kopplingen när jag ska växla. Två veckor kvar till kiropraktorn - döda mej! 

Vad händer här egentligen? 


Av Mia - 26 juli 2011 11:16


Ny dag, nya krafter och idag är det dessutom sol. Wow! Vem trodde?  Planerna är att jag ska köra till Åkarp och köpa åtta stenar till mina föräldrar. 


Har bytt över Loppan till Olivers och hon äter nu frukost för första gången i sitt vuxna liv. Coolt! Gillas.

Stenbutiken stänger två, så jag får väl börja bege mej snart.. 


Ikväll åker jag till betet och rider en sväng tillsammans med Sanna. 

Av Mia - 26 juli 2011 01:05


Tidigare ikväll körde jag hem till min älsklingsvän Annica. Vi drack kaffe och pratade om livet. Skrattade som fan också. Det är skönt att se henne skratta. Makes me happi! <3


Ville mest skriva något trevligt för att slippa fastna i bitterheten från det förra inlägget, och detta var det allra trevligaste jag kunde komma på just nu. <3

Av Mia - 26 juli 2011 00:22

Jag är så trött på folk! 


(Eller på vissa beteenden i varje fall.)

Trött på att folk tror att de fått ett virus från facebook när det i själv verket är spam. 

Vilker leder oss vidare till: folk som inte är ett dugg källkritiska. 

På folk som inte kan använda google. 
Folk som slaktar sönder svenska språket (och då menar jag sånna som är uppvuxna med språket och inte de som bara pratat det i några år, det har jag nämligen full förståelse för). Jag är inte perfekt själv, men alla borde veta att inte finns något som heter "interjuven" eller "hons".
Trött på folk som säger att de ska höra av sej men inte gör det ens flera månader senare. 
Folk som bara hör av sej när de behöver hjälp med något, och aldrig annars. 

För att inte tala om hur trött jag är på folket som väsnas utanför mitt fönster varje natt...

Ikväll är jag bitter, och imorgon är det mycket bättre igen. Då kanske jag kommer tvingas be om ursäkt för att jag förolämpat någon. Vem vet?
 

Och det finns säkert både en och en annan som är trötta på mej, eller som tycker att jag inte borde kasta sten i glashus, för jag är inte bättre själv. 

Nej, och jag är jävligt ofta jävligt trött på mej själv också. 

Så fick jag även det sagt. 

"Att jag inte samtycker med saker du gör, innebär inte att jag tycker mindre om dej som person."

PoK hej. 






Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards