Alla inlägg den 10 april 2011

Av Mia - 10 april 2011 23:49


Förstår ni vad ni gör med mig?
Nu går vi det löser sig...
Förstår ni vad ni gjort med oss?
Det är väl det som lockar förstås...
Och jag hatar er
Och jag älskar er
Och jag hatar er
Jag verkligen älskar er...

Av Mia - 10 april 2011 23:34


Den här veckan har försvunnit utan att jag hunnit med ett jävla skit. Tiden har stått stilla och plötsligt var det söndag igen, fast nästa liksom. 


Vad hände?


Imorgon måste jag ringa mina försäkringbolag, ska se till att få ett kvitto att skicka in till försäkringskassan.

Jag ska diska, plugga dressyrprogram och be för att min häst (och jag) kan spänna av lite på söndag. Vilket han inte kommer kunna, eftersom det kommer vara typ 18 olika hästar runt honom som han aldrig träffat, han kan inte ens slappna av i paddocken utan att där e andra. Dessutom var han helt spänd och stirrig i ridhuset med, och svetten dröp av mej när vi var klara.

Slutsats? Jag kan inte rida. 


bara för det ... 

Paus - Slutsats

Av Mia - 10 april 2011 10:43


Jag hörde det ryktas att det inte blåser så mycket idag. Det hade varit skönt. 

Tänkte cykla en runda med hundis, sen bege mej till stallet. Jag har inte börjat plugga programmen till på söndag. Det är iofs bara LB:0 och LC:2, jag har ridit dem förr och det är inte särskilt komplicerade program, men dock ... det är ju bra att kunna dem? 

Undrar mycket över om det kommer bli kamp mellan mej och häst. Han är inte särskilt glad när han inte får som han vill, och igår var han ett riktigt litet as. Så fort man får upp lite tempo och tryck i steget så blir han skitstark och tjafsig. Ska jag behöva välja mellan nåt sånär lydig häst med lamt steg, eller snygge-sputnik som är en handfull att hålla reda på? Det är ju inte säkert att han lyder på dressyrtävling alls, det har vi ju sett förr... sporrar på, säger jag bara.. då blir han väl sur för det, och ställer sej på bakbenen istället... ja vi får väl se. 

Aah, får väl rida programmen och se hur han funkar. Har itne ridit honom med sporrar sen jag fick honom heller, så jag får nog prova det idag också se vad han säger. 


Wish us luck, we may need it. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards