Alla inlägg den 12 april 2011

Av Mia - 12 april 2011 22:17


Loppan är mes. Hon är rädd för många saker. Fyverkerier och kompostgaller, till exempel. Imorse berättade jag för Lito att hon är rädd för glassbilsmelodin. Han satte igång den på youtube, och mycket riktigt ... Loppan försökte darrande klättra up i våra knän. Lito dog av skratt. Stackars Loppan ... 


En ny sak som jag har upptäckt är att hon är rädd för bestick på tallrikar, eller sås-slevar i grytor. Allt som skramlar när hon rör vid det. 

Nu hade jag ätit en bit paj med grädde. Det var grädde kvar på tallriken, så jag satte ner den på golvet. Det var också grädde kvar på skeden, men det vågar hon inte slicka bort, så hon går runt tallriken och piper, och väntar på att jag ska hålla upp skeden åt henne, så den inte ska skramla på tallriken. Ain't gonna happen.


Tio minuter senare har hon ätit upp en tuggpinne, och druckit lite. Går tillbaka till tallriken, och piper lite till. VILL gärna ha grädden på skeden, men vågar inte. Lägger sej i soffan istället. Suck ....

Av Mia - 12 april 2011 15:24


Sånna här dagar är hästägandet inte fullt så inspirerande som under dagar med sol. 

Hade tänkt hinna rida innan lektionerna, men mina bussar var mongo. Första stadsbussen började ryka och lukta bränt, så vi fick vänta på nästa. Såklart på ystadgatan där det inte går några andra bussar. När jag väl kom fram till konserthuset och skulle byta buss, så var den också försenad. Grattis. Tog en timme att komma hem, jag och Loppan är skitblöta, och jag är lite kinkig. 

Såå tanken är att jag ska strörida, om det finns plats i någon grupp.. Hur jag ska få reda på det, är jag inte riktigt säker på. Jag måste ju iofs till stallet i vilket fall. Men inte just nu. Räcker om jag sticker om en timme.. Så hinner jag se Ponnyakuten först, och dricka tillräckligt med vatten för att bli av med vätskebristhuvudvärken. Shit vilken bra idé. 


Kom hem för en halvtimme sen och har fortfarande inte fått av mej skinnjackan. Det är KAALLT!!

Av Mia - 12 april 2011 03:11

Ligger i en dubbelsäng med en mongokatt trampandes på magen, en sovande Lito som jag använde som kudde tills han vände sej om, samt en liten hund som nyss varit ute och spytt. Hon väckte mej med sitt pipande, så vi gick ut till gräsmattan utanför. Hade nog blivit lite för mycket kattbajs för hennes del. Jag är oändligt tacksam över att hon inte la den pizzan inomhus, det stank vedervärdigt.Jag hade väl föreställt mej att internet skulle vara någorlunda snabbt vid den här tiden på dygnet, men uppenbarligen inte. Fick koppla ifrån nätverket, det gick snabbare att använda det mobila. Kan inte somna om, så nu ligger jag här som en tönt. Hade kunnat gå in och sätta mej vid datorn, men dörren in där e helt mongo, och då hade väl loppan följt med in och smyg ätit ännu mer kattbajs, och blivit ännu mer dålig i magen. Ibland glömmer jag hur högt Ariel kan spinna, det liksom mullrar.

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards