Alla inlägg under juli 2010

Av Mia - 22 juli 2010 20:36

Har varit himla produktiv nu ett tag. Bland annat köpt foderhinkar, bokat in hovslagarens första besök, fyllt år, organiserat mina papper, varit på ikea med Annika och köpt hur många förvaringslådor som helst samt betalat alla räkningar. Det enda som nu är absolut nödvändigt att inhandla innan hest kommer hem är regntäcke. Blir förhoppningsvis gjort imorrn med Erika <3 ... sen e jag grymt i fas!


Sjukt grymt btw, att jag har minskat ner mina räkningar med nästan 100 spänn i månaden, bara genom att beställa e-fakturor. Den där avgiften för pappersfaktura är fanimej lurig. Nu får jag bara räkning per post från hyresvärden. (mest för att Karro ska bli stolt över mej)


Fick nya högtalare till datorn av mamma och pappa i måndags, och de är ljusår bättre än mina gamla. Helt makalöst!


Skulle egentligen storstädat här hemma idag, men behövde sova middag istället. Blev visst fyra timmar, najs. Eftersom natten spenderades i Malmö hos en sjukt söt filur och två lagom störda katter så blev det inte så mycket sömn där. Mrew <3

Av Mia - 15 juli 2010 19:36

Här skulle egentligen varit en lång utläggning om svek. 

Om en bekräftelse på att man inte ska låta någon komma för nära. 


Jag raderade den, för det enda jag egentligen ville ha skrivet är att

jag hatar dej så jävla innerligt


Jag trodde du var mer än så. 

Man får aldrig nånsin lita på att någon är ens vän på riktigt. 


Slutar i förakt. 

Tvi dej. Fortfarande.


(Du läser inte ens detta....)

Av Mia - 15 juli 2010 16:39

Har njutit och lidit av livet de senaste dagarna. De gamla sömnstörningarna har kommit tillbaka tillsammans med nya mardrömmar, men jag tror jag klarar mej. Skiftat mellan sängen och soffan nästan varje natt. 


I fredags släppte vi som planerat hästarna på bete. Allt gick bra förutom en incident med att Bend Tail slet sej, men det var ändå inget som förvånade något. Jag ledde ner min Titan i hängande grimskaft, han hade inte ens tid att stanna och äta utan var bara snällast i världen. Nu räknar jag verkligen ner, och det är 29 dagar kvar tills vi skriver under kontraktet. 

I tisdags tvättades det borstar och bars ner sadlar och alla andra grejer ner i den nya sadelkammaren i vårt nya stall. Vintertäcket och fleecen ska upp på loftet, sen är allt klart. 


Satt inne hos Annika och tittade på hästannonser hela kvällen igår. Letar till Kristina och Lettewall's. Hoppas särskilt på att hitta en bra till Kristina så vi kan rida tillsammans igen. Det var bara så sinnessjukt längesen. 

Och det här är bara början på en mycket märklig omstart.

Av Mia - 13 juli 2010 01:03

Nåt slags rekord är satt i att fly så långt bort från sej själv man kan. 

Av Mia - 9 juli 2010 07:02

Kom till jobb en halvtimme för tidigt, som vanligt på fredagar. Känns som att det blir en lugn dag idag också. Hannes facebook var inloggad, så jag var tvungen att köra en rape och lägga upp ett inlägg där. Bra start på dagen, förutom att jag redan är halvt svimfärdig, men who gives? Har sjukt mycket att göra idag, så att jag kan hinna åka in till falsterbo med Annika imorrn. Vill verkligen se åtminstone lite av Grand Prix küren, innan jag måste hem och laga mat. 

Så idag ska det handlas och storstädas, och så ska hästarna släppas på bete i eftermiddag. Vilket åter igen påminner mej om att jag inte har några batterier att stoppa i kameran. Det här är Titans sista bete som lektionshäst <3

Av Mia - 8 juli 2010 10:55

Försöker dricka ett glas lättyoghurt till frukost, och det går skrattretande dåligt. Är aptiten på minus får man trycka i sej för att överleva ändå. Inombords ekar ett sånt där riktigt maniac-skratt, med tungan utanför och på sne och skelande ögon och allt. 

Att man ens försöker alltså .... men creds för det ändå. 

Av Mia - 8 juli 2010 09:57

Får väl samla ihop mitt sorgliga liv och åka till Falsterbo Horse Show med Kajsa. 

Fortfarande lite skakig, men det kan man nog skrubba bort. 

I'll be fine. 


Fuck. Det blir nog aldrig bra ändå.

Av Mia - 8 juli 2010 00:38

Så många broar jag bränt

ingen tog mej riktig över, nej

men jag går inte isär

när jag går med dej 


Emptiness. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards