Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Mia - 2 augusti 2011 11:42


Måste ta mej samman. Mata hund och katt, samt mej själv (om jag lyckas trycka i mej nåt). Ta en längre promenad nu i solen. Sol är bra mot nedstämdhet. Måste få undan lite här. Städa lite till, vika tvätten från igår, slänga sopor.. Vill börja packa ner saker i flyttlådor, men det skulle ju vara helt absurt eftersom jag inte har någon stans att flytta. 

Man känner sej rätt maktlös när man bara sitter och väntar på att någon ska ge en ett besked på att man har en chans att komma härifrån. Har väl varit inne en femton gånger idag och kollat om det kommit upp några nya lägenheter - men nej. 


Around again
Insane again
It comes again
And sets me free...


Set me free! 

Av Mia - 2 augusti 2011 10:09


Det är helt säkert nu. Jag är sämst i världen på att ha växter. Tyckte någon det var illa när jag lyckades ha ihjäl en ampellilja? Jo serru, nu har nästa växt dött. Succulenten! Jag menar WTF!! Jag har på riktigt lyckats döda en succulent. 

Den har ramlat ihop. Roten har vissnat och jag fattar ingenting. Det är ett under att yuccapalmen är så fin som den är, men den bor för visso i en självvattnande kruka. Ååh what to do? 


Ett tag lyckades jag riktigt bra med en blomma. På biologin i sjuan fick vi i uppgift att plantera frö som skulle växa och bli blommor. Jag valde svartöga, och var nog den enda i klassen som faktiskt tog hem blomman efter avslutat projekt. Den klättrade ända upp i gardinstången, satte jättefina blommor och levde tills jag flyttade ner i källaren dit den inte fick följa med. 

Så jag ska nog så en sån från scratch igen till våren och hoppas på att den blir så fin som den förra. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards