Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Mia - 19 augusti 2011 20:06


Trots att jag var förberedd på att eventuellt ta hem Titan från betet idag, blev dagen tuff. När jag kom dit med Isabel stödde han inte på sitt framben. Då ville jag bara sätta mej i gräset och böla (men det gjorde jag inte). Tog tid innan jag fick honom att ta första steget och lyckades långt om länge få honom att stappla hela upp till stallet. Där uppe stod min hovslagare, Magnus, och väntade. 

"Jävlar vad illa han går!" utbrast han bekymrat. 

Vi kom snabbt överens om att det här inte var någon vanlig tappsko-ömhet. Han var gallig över senan och Magnus fick på honom en sko. In med hästen i box, och efter några ringda samtal åkte jag med Magnus till Lund södra där Tina plockade upp mej. Hem till BuRF och ströa upp boxen och hämta lindor, ut till Kolböra för att hämta transporten och sen vidare tillbaka till Dalby. Packa in sadel och grejer i bilen, linda hästen och lasta. Klydda och slamra en hel del med bommen innan allt kom på plats, och Titan stod snällt i transporten och väntade. Resan hem gick bra och väl hemma försökte han skynda sej in i stallet, trots det jätteonda benet.

Blir boxvila med back-on-tracklindor nu några dagar så får vi se vad som händer sen. Jag är i alla fall helt utmattad efter en intensiv elvatimmarsdag. 

Av Mia - 19 augusti 2011 08:03


Fick lite nu ork av att sätta upp lappar med Isabel igår. Nu kan jag inte göra mer.

Idag ska jag först till stallet och rida Dallas, samt fortsätta vara fotoassistent åt Sussi. 

Vid ett åker jag och Isabel ut till betet. Titan ska få på en ny sko, och tanken var att vi skulle rida, men han är ju halt igen. Frågan är ju hur halt, och om han blir bra av att få på skon? Blir han inte det får han komma hem, för nu orkar jag inte klydda mer. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards