Alla inlägg under mars 2012

Av Mia - 12 mars 2012 03:39


Sitter  soffan med laptopen i knät och kaos i huvet. Sambon sover, hunden sover och båda katterna sover. Det är bara jag som inte sover. Det är bara jag som sitter uppe med en slitande känsla i börstkorgen. Förvirring, ångest och desperation - det är inte roligt nån stans. 


Det går över

det går över

det går aldrig över.  


Känner mej instängd och kvävd. Ruttnande, trasig, kluven. Förbrukad. Vem har svar på allt? Snälla ge mej. Om jag inte mår bättre snart, så kommer jag börja röka igen. That's a fact. 


Klockan är fyra, och nån stans ser det ut som att himlen börjar ljusna. Eller är det inbillning? Jag ska iväg till jobbet om fyra timmar. 

Så trasig. Så jävla trasig. Ta bort mej. 


Låt mej ha ont

låt mej skrika färdigt

tills bröstkorgen blir tom...

Låt mej spricka sönder

det har jag verkligen förtjänat. 


Where are you? And I'm so sorry..

I cannot sleep, I cannot dream tonight. 

Av Mia - 12 mars 2012 02:46


Klockan är kvart i tre på natten. Jag hade svårt att somna ikväll - för mycket som far runt i huvudet. För en halvtimme sedan väckte Loppan mej, pep och hade visst ont i magen. Jomenvisst, ut och gå - jag som är så mörkrädd. 

Hade inte ro att gå och lägga mej när jag kom in. Calisi jagade mina fötter och i ren tålamodsbrist föste jag hårdhänt bort henne med foten. Istället ägnar hon sej åt att riva ner allt från mitt skrivbord, och innan jag hinner hejda mej hör jag mej själv skrika rakt ut i ren desperation. Ångesten är gastkramande. Vartenda litet ljud ekar i mitt huvud. Nu leker hon med en plastbit. Jag står inte ut, men samtidigt vet jag att jag kommer få ett smärre utbrott om hon ger sej på och förstör yuccan istället. 


Take me out tonight

take me anywhere

I don't care, I don't care, I don't care. 

Av Mia - 11 mars 2012 23:18


Borde verkligen komma på fötter snart. Orkar inte ångesten. 


Visst bor det ett skrik nån stans i ditt lugna, tysta liv? 

Av Mia - 4 mars 2012 21:21


Är sjukt pepp på mitt balkongprojekt. Tiden går fort, det börjar redan bli vår och jag har inte ens fått ordning så katterna kan vara där ute. Däremot har jag slutat röka. Tror jag. I alla fall tillfälligt. Sex rökfria dagar idag. 


Vi satte ju upp hönsnät på balkongen. Där är ett räcke av armeringsjärn, så jag satte upp nätet upp till det. Tänkte det skulle hjälpa, men neeeej - gammelkatt har rymt ändå. 

          

På första bilden syns nätet om man tittar noga. Andra bilden ger mer en överblick om hur det sitter, med räcket och det. 


Nu har jag beställt en anordning så att jag kan sätta upp rådjursnät utan att behöva borra i väggen. Jag har dividerat lite med mej själv, och kommit fram till att låta hönsnätet sitta där det sitter, dels för att det tog så otroligt mycket jobb att sätta upp det, och även för risken med att råka bränna hål i rådjursnätet med cigaretter och sånt. Rådjursnätet ska sättas upp mellan det övre räcket och taket (balkongen ovanför).  


Resten av balkongen är jag inte helt hundra på hur jag ska göra med. Ett cafébord med tillhörande stolar ska dit i alla fall, blomlådorna ska fixas till och trallen på golvet ska skuras och oljas. Ser fram emot att få hem nätgrejerna. Beställde dem idag, så det borde komma i veckan, förhoppningsvis. 


Bonusbild på lillkatten Calisi, som beter sej mer och mer som min saknade Ariel

 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards