Alla inlägg under september 2011

Av Mia - 15 september 2011 23:10


Hungrig chey. Min spontana tanke var att äta lite chips till middag, men jag insåg snabbtg hur dålig den idén var. För det första är klockan elva, och jag ska sova när som helst. Hade jag ätit nu (dessutom chips!!) hade det satt sej och kampat på magfläsket omedelbart. Jag får väl helt enkelt bita ihop. Äter man inte tidigare får man skylla sej själv, och gå hungrig. Så det så.


Imorgon bitti sticker vi och tar lite cachar, sådär innan jobb. Nu måste jag ner och hämta min tvätt. Dessvärre har jag två maskiner som nyss är klara, och jag kommer nog inte vänta på att de ska tumlas. Fast iofs? Om jag viker tvätten där nere så hinner de kanske tumlas under tiden? Tål att tänkas på.

Oj, vad intressesmurfarna hoppar nu. Godnatt.  

Av Mia - 15 september 2011 09:22


Nu drar första Working Equitation-träningen igång på lördag, så jag och Annika ska ut till stallet nu ska snart och mjuka upp lite inför det. Det kommer bli grymt kul, ska se om jag kan få med min kamera på lördag och muta någon att ta bilder. 

Nu ska jag äta min müslifrukost.


Även lite cachar finns på dagens att-göra-lista. Olivers (jävla) Gömma, Burlöv Center, och Centrum ska åtminstone loggas idag, har jag bestämt. Hannes kommer hit när han slutat jobb.


Av Mia - 14 september 2011 23:06


Tänk om jag hade kunnat komma härifrån. Jag behövde inte flytta så långt. När Jenny tipsade om hennes hyresvärd växte hoppet lite. Det är där jag vill bo. 

Jag hör inte hemma på den här sidan järnvägen. Vill tillbaka till lugnet och tryggheten på andra sidan. Svenshög hade vatt najs också, men den största anledningen till att jag vill dit är pga balkongerna och närheten till stallet. Till Tågarp vill jag för att det är hem. Back to the hoods. 

Kommer jag bara härifrån, till något lugnare, kan jag börja leta på riktigt efter det perfekta hemmet för en sån som jag. Det är det de kallar delmål. 

Härifrån - sen vidare. En dag ska jag hitta rätt. 

Av Mia - 14 september 2011 22:44


Jag blir dö arg på mej själv och min dåliga karaktär. Har jag bestämt mej för att införa en ny rutin så håller det max två veckor. 

Jag skulle börja äta frukost. Bara det. Hur svårt kan det va? Det höll i en vecka.

Jag skulle börja jogga. Gjorde det en gång.

Hålla ordning i lägenheten. Två veckor i stöten varannan månad. 

Dricka proviva varje morgon. Knappt två veckor. 

Bädda sängen varje morgon. Hände två gånger. 

Dricka upp mjölken i mina paket innan de går ut. Hände en gång, så nu har jag slutat köpa mjölk helt och hållet. 

Dricka minst en liter vatten varje dag. Tre dagar. 

Följa en budget. Karro gjorde en fin budget åt mej. Hände inte alls. 


Det enda jag faktiskt kommer ihåg/orkar göra är att mata djuren, gå ut med hunden och ta hand om hästen.

Än så länge har jag vattnat blommorna regelbundet i en månad, och det är ju förvisso inte fy skam. 

Av Mia - 14 september 2011 16:06


Vid lunchtid stack jag mot stallet, på cykel och med Loppan springades brevid. Snirklade upp till granebacken för att leta cache. In i buskar och snår, nällade mej genom jeansen och tittade på fel ställe tre gånger. Hittad till slut!

Vidare mot kyrkan sen, till en jag misslyckats med tidigare pga hoppande gps. Gick rakt på denna gången, och fick hälla ut två tvestjärtar ur cachen innan jag loggade. ÄCKLIIIGT!!

Tredje hade jag också misslyckats med tidigare, och hittade den inte denna gången heller. Så började det regna så vi skyndade oss till stallet. Fick lite ledtrådar av Mia, så jag får sticka dit ikväll och se om jag lyckas hitta den denna gången. 


Hemma igen nu efter ett par timmar som veterinärassistent i stallet. Hon kommer igen nästa vecka och kollar mun och hjärta på Titan. Laga lite mat nu, sen skuttar jag mej dit igen för att hjälpa till med vuxennybörjargruppen. Så glad jag blev när jag fick en ny, då min gamla försvann. Yay!

Av Mia - 14 september 2011 10:28


Andra dagen jag vaknar av mej själv klockan nio. Rätt skönt. Smög i ziperallen, och har haft upprörda samtal med Rocky och Hannes ang. dödsskjutningen av Ymer. Den allmänna uppfattningen är att sånt här inte hade behövt hända ifall polis haft chockpistol istället för kulor. Ingen oskyldig hade behövt dö. 


Nu ska jag göda mina växter med gårdagens kaffesump, sätta på nytt kaffe och äta en tallrik müsli. Sen tänkte jag och Loppan cykla en cachingrunda. 

Av Mia - 14 september 2011 00:40


http://www.sydsvenskan.se/lund/article1543633/Hund-skots-ihjal-av-polis.html


Jag kände väl inte Sami och hans hundar Ares och Ymer så värst bra egentligen, men vi stötte ihop lite här och var under tiden jag bodde i Malmö. Alltid på ganska random ställen, och vi pratade mycket när vi sågs. Loppan tyckte väldigt mycket om Ymer, de lekte fint ihop - både på limhamnsfältet och på tomma parkeringsplatser sena kvällar. 

Jag minns Ymer som en sprudlande glad, härlig och supergó hund och det gjorde ont i hjärtat att få reda på att någon tagit livet av en så kär liten hund. 

Av Mia - 13 september 2011 19:48


Fick nys om ett par nya cache'ar, och eftersom jag ändå hade tänkt kolla framkomligheten i dungen, till häst, så fick det bli så. Första biten fick jag ligga framåtlutad med kinden vid bogen på Titan, ungefär, men när vi väl kom förbi det så var det rätt så chill att rida där. Efter en stunds letande började han bli orolig så vi gick bet på den, och tog oss hemåt för att hitta nästa. Stressad häst ville helst trava genom snåren, och jag hade fullt sjå med att försöka hålla honom och samtidigt ducka för grenar och buskar. Kändes som att vi hade med oss halva skogen ut. Titan hade till och med fått en snigel i manen. Hittade den andra som vi var ute efter, efter bara en kort stund letande. Nöjd ändå - min sjätte cache. Hälften är hittade tillsammans med Titan. 


Ikväll har jag varit hos Perlan och käkat god mat. Kom nyss hem och har curlat upp mej i soffan i min Ziperall, som kom idag, samt en påse godis. Vad jag skulle med godiset till är dock inte helt solklart eftersom jag är mätt som ett svin. 

Väntar på att Mia ska sluta jobba så vi kan leta upp ytterligare en ny cache här i krokarna. Är det inte Idol nu, btw? Jo, jag som hade tänkt mej ett avsnitt Sailor Moon eller två.. Tji fick jag!

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards