Alla inlägg under september 2011

Av Mia - 13 september 2011 10:03


Tidig frukost idag, kaffe och müsli. Har lämnat intresseanmälan hos en privat hyresvärd i Arlöv som verkar hyfsat anonym, så jag hoppas kunna få en lägenhet där. Det hade vatt awesome, då hade jag bott supernära tre av mina fina kompisar och mamma & pappa. Hade haft längst till mamma & pappa, dvs 3 minuters promenad. Grymt billig hyra dessutom. Hoppas hellre på detta än svenshög :)

Av Mia - 13 september 2011 09:37


Hade hovslagartid igår, och var väldigt intresserad av hur Titans hov såg ut efter hovbölden. Ifall det skulle synas något när han blev verkad. 

Magnus började karva i strålen, och en centimeterstor svart prick dök upp, där hovbölden letat sej ut. När han fortsatte så började ett tjockt lager av strålen släppa helt, och undertill var det helt svart (bild 1). Med kommentaren "Det luktar ju inte för jävla sexigt", skar han bort hela det lösa översta lagret stråle (bild 2). Förmodligen har bölden suttit i hela strålen, stackars hästen. Under den svarta ytan såg den nya strålen ganska fin ut ändå, och vi kom överens om att om jag bara höll det ordentligt rent så skulle det inte vara någon fara. Trodde vi. Dessvärre väntade ytterligare en överraskning. Det visade sej nämligen att bärranden var full med svart sörja - lera som sugits upp i hoven pga det sumpiga underlaget som sommaren bjudit på. Gojset rensades ut (bild 3) och renhållningsplanen övergavs. Istället fick han en sula, med nåt klet under (Sole Pack?) .


     


Pga den skadade(?) bärranden kunde han inte korta tån så mycket som han brukar/jag vill, så det blir ny tid lite tidigare än vanligt.. Så om sex veckor ska han väl vara normal i foten igen, förhoppningsvis. Uhh .... 

Av Mia - 11 september 2011 19:48


Blev ovän med pålle idag. Mådde givetvis inte bra redan imorse, och hade svårt att fokusera på ridningen. Han gick ojämnt och slarvade med bakbenen, och trots att jag försökte mitt yttersta för att få lite takt och fason så blev det inte bättre. Blev bara mer och mer irriterad, han blev mer och mer motig. Till slut släppte jag bara tyglarna och satt av. 


Det blev en längre dag i stallet än jag räknat med. 
Vad är det för dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för Felix kom ju hem idag, hurra hurra hurra!! 
Jaa, underbara Jenny och hennes Felixpålle kom tillbaka idag, och det var sååå skönt att se dem!! Kramade nog ihjäl Jenny lite. 

Idol nu när som, tänkte hinna duscha och skit också. Yiikees. 

Av Mia - 11 september 2011 09:10


Det tar sej. Igår orkade jag faktiskt diska, samt plocka undan högen av fyra veckors reklam som legat innanför dörren. Det är riktigt bull att inte orka.

Sov tills jag vaknade idag, åtta timmar var visst lagom. Poppi ska lämnas hos mamma vid elva, sen är det stallet som gäller. Det är fint väder idag igen, det känns trevligt. 


Lite i taget ... så blir det nog bra. Så tar jag en cache på väg till stallet också. 

Idag är en sån dag då jag har riktigt svårt för att tycka om mitt liv. 

Av Mia - 10 september 2011 00:21

Möjligt att en del börjar ordna upp sej nu, men jag vågar inte hoppas för mycket. 
Djuren sover en knapp halvmeter från varann i soffan och imorgon kanske jag orkar gå ner och boka en tvättid. Och städa här hemma. Ska sova snart, det har varit en lång dag. Loggat en cache med Malin. Gått och gått och gått. Loppan var så trött ikväll, att hon låg ner medan hon åt sin kvällsmat. Jag somnade på soffan hos mamma och pappa lite drygt två timmar. 
Sängen kallar nu. 

Av Mia - 8 september 2011 23:37


Blev överförtjust när jag såg att det tredje och sista skottet på mina vita svartöga har kommit upp! Däremot syns inte ett enda till av de flerfärgade - what's up med det? Verkligen? Har nog sått sju frön av dem allt som allt. Den enda skillnaden är att krukan är lite mindre, kan det verkligen hindra dem från att komma upp? Får hitta en större kruka och bättre jord, och se om det går då... 


Känner mej annars nöjd - mina palmer lever och ser ut att må bra. Yuccan växer sakta men säkert och jag funderar på om den inte skulle behöva en större kruka snart. Hur vet man det? Funderar på om jag inte ska försöka odla en kokos också, det hade varit kul. 


Av Mia - 7 september 2011 22:12


Ännu en lång onsdag avklarad och jag mår som jag brukar. (Dvs typ .. sådär - i milda ordalag) Har ätit en burk majs till middag och både jag och hundis är helt färdiga. Ut en kvällsrunda med Annika och Jazz innan sängdags. 


Imorgon ska jag och Gräs ut och jaga geocaches i bulltoftaparken.



Efter kvällsrundan.

Min snackiga jävla pise-mjau som aldrig håller käften har nu kommit på att hon också ska sova i min säng, så nu har jag ett djur på varje sida i min 120-säng. Loppan tar upp större plats än man kan tro. Jag får nog börja sova i hennes bia-bädd istället, där hade jag kanske kunnat vända mej åtminstone. 

Missförstå mej rätt nu, jag älskar mina djur högt och heligt! ...ibland är de bara lite för mycket. Samaya har t ex "gjort plats" på sängbordet för att hon ska kunna använda det som sin nya piedestal. Helt underbart! Så nu sitter hon där och spinner för sej själv. 


Ett par avsnitt Sailor Moon nu (femte och sista säsongen), sen ska jag och djuren knyta oss. Hoppas slippa mardrömmar inatt, men det är säkert för mycket begärt...

Av Mia - 6 september 2011 23:32


Det är mycket nu på alla håll och kanter i mitt huvud. Fortfarande ingen lycka med lägenhet. Ska ringa Brinkeberg imorgon och höra om de har en lägenhet på Dalbyvägen att undvara så länge. 


Fick panik igår när jag kikade på mina tänder och trodde jag hade ett hål i den ena. Kom senare på att det nog var en gammal lagning. Förhoppningsvis. Phew... (kanske?)


Rallylydnaden med Poppi går bra! Över förväntan till och med. Idag gick vi för den andra instruktören, som lät oss jobba på ett sätt som passade oss bättre. Vovve gick som en liten klocka med finfin kontakt. Bara nåt snett sitt och ett eller ett par skutt. Vi har ju allt som allt bara gått en full rallybana fyra gånger i vårt liv (inklusive idag), så jag är jättenöjd än så länge. Min fina lilla snuff. 


Jobb med Karro imorgon, och pastis och allt. Har en del kom-ihåg att komma ihåg. T ex att köra till Granngården när jag slutat och köpa en säck Krafft Rehab till pålledjuret. Uuuh, känns som att det är grymt lägligt att jag ska till psykologen på torsdag. Behöver nog det. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards