Alla inlägg under maj 2010

Av Mia - 24 maj 2010 22:31

SHIT så kallt det blev på typ en halvtimme.. Orka? Ute och kissade hunden översnabbt. 


Vi hoppade ikväll, skulle egentligen ridit vite ponnin, men Annika bytte mej till Titan. Ledsen jag blev? Inte. Min hoppskräck är inte nådig nu för tiden, men hestapålle var klart bäst i världen och susade över "spetsen" och tunnorna <3 .. Själv satt jag som en hopkrupen, vettskrämd fågelholk och var stensäker på att han skulle vägra eller bryta ut. Andra gången vi var på väg mot tunnorna tyckte han dock att det var dags för mej att bli lite delaktig i den här hoppningen, så då bröt han ut. och igen.. och igen.. Efter lite övertalning och pepp från Annika kom vi dock över, jag var jättefeg och modig. :) Jag älskar min häst mer än mycket. Aaah vad bäst han är! Snart är han fett min. Snart snart. Bara efter sommaren. Miiiiih!! <3



(men så blir det liksom kväll, och bara så fett med ångest. palla. alla bra dagar slutar i mög.)

Av Mia - 24 maj 2010 12:17

Fick bort alla stygnen på Poppi idag. Skönt att slippa bekymra sej mer, men det får bli t-shirt ett par dagar till. 


Var ute på en hyfsat lång runda. Vi träffade hennes gamla borzoi-kompis. De lekte jätteofta när vi brukade vara i hundrastgården för .. oj, det måste varit två år sen. De blev oerhört glada att se varann i alla fall. 

Träffade också Annica, Malin och Dio, som blev jätteglad och snackig. Sötevalp. 


På vägen hem ringde de om lägenheten! De håller på att göra mitt kontrakt nu. Riktigt, riktigt lättad över att höra det! Yay! Flyttar om 8 dagar, helt galet. 


Har dessutom laddat ner en massa Charta 77 som jag ska lyssna på nu, och livet är sjukt pepp!

Av Mia - 22 maj 2010 15:55

Mycket smidig och trevlig utställning. Förutom att vi blev tvungna att byta ring precis när vi fått upp tältet, eftersom det regnat så under natten. Vi kom i alla fall upp till en torr ring, jag och Alma passade plats medan Katarina hämtade tält och packning i omgångar. 

Alma var duktig i ringen, men det räckte inte riktigt ända fram. Skönt att vi slapp regn helt och hållet, och allting gick snabbt. Vid tolv var vi på väg därifrån, gick runt och tittade lite i montrar först, sen bar det av hemåt. 


Ikväll åks det hem till Kristina, Malin hämtar mej nån gång och vi åker först till Mia. 

Just nu försöker jag låtsas att jag håller på att göra mej i ordning. Det blir säkert bra. 

Av Mia - 21 maj 2010 21:22

Var tvungen att titta på programmet för den något patetiska Burlövs Festivalen som är om en månad. 

"Per-Olas Partyband" ska spela. Kom igen, visst låter det som riktig höjdare? Ska dit med några idioter och dansa mogendans. Dog av flabb. Sen blir det bingo och svenska 'kykran' som har middagsmusik.

Hur kan något som ligger så nära Malmö vara så ... efterblivet?


Gick förbi "The Puben" innan dessutom, och de har tydligen öppnat igen. Eller så är jag sen? Aldrig har jag sett så många förfallna människor på ett och samma ställe - ja, som faktiskt har ett hem vill säga. Alltid samma människor, alltid lika fulla och svettiga, alltid någon som bråkar eller gråter. Gud, om jag nånsin hamnar där som sån där förfallen stammis, så skjut mej på plats. 

Av Mia - 21 maj 2010 16:46

Utställning i Hässleholm imorrn, SKKs officiella, alla raser. Vet ett par till som skulle dit. Ni hittar mej vid salukiringen. 


Idag är rövdag för huvet, mycket som känns klydd och jag är allmänt trött, både i kroppen och på livet. 

Det strular med lägenhetsskiten, orkar inte gå in på detaljer, men det handlar om låg inkomst, översvämning på kontoret och trasig fax, så allt blev komplicerat. Det verkar som det löser sej iaf, men jag får ju bara så lätt ont i magen. 


Ska hem till mormor och käka, sen sk jag lägga mej tidigt idag. Ska försöka rota fram kameran bland mina grejer som bor ute i lilla garaget, kan ju bli ett projekt för kvällen, särskilt eftersom jag faktiskt inte har den blekaste aning om var den är, då det inte var jag som packade ner den. 


Ge mej styrka. 

Av Mia - 20 maj 2010 13:17

Tänkte äta frukost men ångrade mej när jag insåg att den ännu en dag höll på att bestå av ... ost. 

Å andra sidan - ingen har väl dött av lite ost? Hade iofs en viktdiskussion med Karro och Elin (som iofs mest sov) igår på lunchen. Kom då till min stora fasa fram till att jag måste gå ner i alla fall fem kilo. (Helst sju, men det pallar jag nog inte.) Så nu har jag en plan för mitt nya liv som startar när jag har flyttat. Ungefär. Jag kommer ju ändå inte ha något annat att göra.  

Långa powerwalks, nyttig mat(kanske?), och framför allt: farväl till ostberg. 

Jag är rädd för att bli fet. Mitt upprörda föredrag om fetma igår spädde på skräcken. Har alltid haft en känsla av att jag är immun. Men nej. Det kan drabba oss alla!! 



Det var inte alls detta jag hade tänkt skriva om egentligen, men jag minns inte vad. Blev bara så upprörd. 


Det är nu jag har tråkigt. Ingenting är vettigt. Alls.




Du är störd, men du har koll. 

nä faaan alltså, osten kallar! kan lika gärna kränga nu de sista tolv dagarna.
Av Mia - 20 maj 2010 07:36

För att man över huvud taget ska kunna överleva i sånna här situationer, så måste man ha saker att göra.

Hela tiden. Som värktabletter mot hjärtkras.


Om jag inte var tvungen att gå upp tidigt för att smörja cortisonsalva på Poppi och för att jag ska till körskolan kvart över åtta så hade jag nog försökt sova bort en större del av förmiddagen. 

Fast jag ska träffa Walle, sen Annica samt upp till mormor och käka och sen slinka bort till Annica igen och slå ihjäl smärtor med kaffe och cigaretter.

Fast det är ju klart, bara man tar en titt på hennes lilla Dio-valp så måste man ju bli helt geléaktigt mysglad <3


Jag VILL verkligen bara glädja mej åt lägenheten, att jag ska flytta om tolv dagar och få en skitbra granne, en skitbra soffa och ett alldeles eget place. 

Men fy fasiken vad svårt det är när man bara stöter på motgångar i känslolivet. Som den där härliga känslan när man springer i en skog på våren och är helt bubblig för att allt är perfekt, men så får man stora grenar i ansiktet och snubblar på stenar HELA tiden. Precis den typen av frustrationen som jag kan tänka mej. 


Försöker peppa Alizée - I'm fed up istället, och pränta in lite jävlaranamma. 

Av Mia - 18 maj 2010 09:53

Var finns en veterinär när man behöver en? 

Vi skulle ta stygnen på Loppan igår, och då hade såret börjat vätska och bli alldeles rött och irriterat i kanterna. Häromdagen såg det jättefint ut? Försökte få tag i kliniken, men de hade visst stängt idag. Ringde då min vanliga vet., men hon var inte anträffbar förrän imorgon. 

Ringde första bästa på google (utom djursjukhuset, som sumpat både mitt och flera bekantas förtroende) och det blev tygelsjö. Fick tid till klockan två, så det blir väl bra. Ska hem till Annika en stund innan dess, fast lite senare och titta på hennes nya vovve. Gulleplutt säkerligen. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards