Alla inlägg den 4 juni 2011

Av Mia - 4 juni 2011 17:15


Annica kom förbi och solade med mej medan hundarna busade och grävde upp gräsmattan. Vi solade nog för mycket, för vi brände sönder skinkorna rätt rejält. Även den mjukaste filt känns stickig för mej nu. Ändå trodde vi att vi var duktiga och vilade huden när vi käkade lunch. 

Hundarna har fått mat (och rykt ihop ordentligt över den) och nu sover båda två sött. Hunter har äntligen slagit sej till ro på golvet efter att ha vandrat runt som en osalig ande. Nu vågar jag inte röra mej, med risk för att väcka dem, men jag har ju Brämhults i kylen och Ben&Jerrys i frysen som bara väntar på att bli hämtade.

Av Mia - 4 juni 2011 10:14


Gick upp åtta imorse, packade ner min laptop  (eftersom mamma och pappa tydligen har tagit med sin till Normandie), böcker och lite andra förnödenheter för att tillbringa ett dygn i mitt föräldrahem. Gjorde mej en lyxig frukost när jag kom hit - knäckebrödsbitar med en massa olika pålägg på, och satte mej på verandan och väntade på att Hunter - beaglen jag ska passa - skulle komma. 

Nu sitter jag med min laptop i skuggan på verandan och tittar på två busiga hundar som springer omkring i trädgården. Det är tyst runtomkring sånär som på en hel del fågelkvitter. Snart ska det solas som fan också. Tror nog att jag får tvinga dem två små att sova middag en stund sen mitt på dagen, annars kommer de vara heldöda ikväll. Båda har hittills varit duktiga på att dricka vatten i alla fall. Den här dagen kommer bli såå najs!

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards