Alla inlägg under juli 2011

Av Mia - 6 juli 2011 11:04


Imorse satt Samaya på pallen. Där sitter hon de få minuter om dagen som hon inte sitter i vardagsrumsfönstret - hennes absoluta favoritplats. 

Loppan kom fram till henne och stannade ett par dm ifrån, och då stack Samaya fram huvudet och nosade lite på Loppan nos! Dessvärre råkade Loppan peta henne på nosen med tungan i ett försök att visa att hon var snäll, och då började fräsandet igen. Men ändå! 

Av Mia - 6 juli 2011 09:49


Igår förmiddag åkte Titan på bete. Det gick snabbt att lasta och han stod fint i transporten hela vägen till Dalby. Trots att han var spänd som en stålfjäder när vi kom fram  så flanken darrade, backade han ändå lugnt och sansat ur transporten. Det är sällan man ser honom så stor som när han verkligen blåser upp sej, men han var snäll hela tiden. Släppte in honom i beteshagen tillsammans med Roy. 

Det har gått fem valacker där i en månad. Titan hälsade på alla, skrek lite - sen vallade han Roy, som verkade lämna över flocken till honom utan krusiduller. Gick och putsade på alla sina nya kompisar och verkade allmänt nöjd. När Roy bet Charlie i halsen, gick Titan emellan. Gulle <3

Hoppas det håller sej så balanserat som det verkar vara nu bara!


   

   

Av Mia - 4 juli 2011 08:37


Samaya fräste duktigt när Loppan kom hem igår. Höll henne kopplad och hon pep och hade sej och visste inte vart hon skulle bli av - överlycklig över att vi plötsligt har en katt hemma! Hon fick sitta bakom kompostgaller i sovrummat hela kvällen och natten sen och kika på kisen därigenom. 

Imorse släppte jag ut henne till Samaya eftersom hon brukar vara så trött på morgonen. Hon gick fram, och stod typ 3 dm ifrån henne. Samaya fräste och Loppan pep, men båda var blickstilla hela tiden.

Tror Samaya bara är lite osäker och ovan, och det blir kanske inte bättre för att Loppan har en massa konstiga ljud för sej när hon försöker "tala om" att hon är snäll...  

Jag var rädd att hon skulle bli för intensiv och att Samaya skulle gå i försvar, men hon är ju trots allt uppväxt med katter och läser dem nog bättre än jag tror. Känns som att detta kan bli bra om det får lite tid. ^^  

(Dammsugaren fungerar som "dörrstopp" så att Poppi inte ska kunna gå in och  äta upp kattmaten - eller bajset för den delen)





Av Mia - 2 juli 2011 20:39


Saknar lite pepp, men det kommer nog igång snart, I hope. Drar på fest med bästis Annica nån stans vid värnhem, och sen ... wait for it ... kåbe! 


Kanske för att jag inte känner mej snygg för fem öre, eller för att jag vet att mitt hår kommer fuckas upp snabbare än jag hinner utanför dörren eftersom mitt hårspray har sagt upp bekantskapen med mej? Det sprutar på alla håll utom rakt fram. 


Regnet började slå på som fan nu, och Samaya hoppade ner från fönsterkarmen där hon satt och kikade. 


Vi får väl se vart natten för oss. 

Av Mia - 2 juli 2011 18:17


Väntade på att åskvädret skulle lägga sej, men det ser mörkt ut. Är definitivt inte road av att cykla till stallet såhär, så Linda är en ängel och sätter mat till min häst. <3 Önskar att huvudvärken kunde släppa också, hade vatt najs som fan.

Pratade med mamma innan och Loppan är jätterädd där hemma. Min lilla katt bryr sej inte ett dugg, hon ligger bara och sover på diverse ställen.


Borde försöka ta mej samman snart kanske...?

Av Mia - 2 juli 2011 08:38


Jag kommer behålla katten som jag sa att jag bara skulle ha över helgen tills vi hittat ett hem åt henne. Det är nog inte så lätt att hitta någon som vill ta en tolv år gammal katt. Det ser hon visserligen inte ut som, max fem-sex år i så fall. På kliniken där Rocky jobbar sa de att hon hade vansinnigt fina tänder för att vara så gammal. 

Hon har charmat alla i sin väg och nu får hon stanna här. Hon verkar trivas. Sitter och tittar ut genom fönstret, kommer och stryker sej mot benen och säger purrpurr. Har följt mej som en skugga i lägenheten hela morgonen, hon är så sööööööt!!!!!

Ja, vad trodde jag egentligen?


Välkommen hem, Samaya!

 

 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards