Alla inlägg under juli 2011

Av Mia - 18 juli 2011 10:00


Känner att jag och Samaya har bra kommunikation. 

Jag: "Hej pisse!"

Samaya: "Mjaau!"


På schemat idag står skogsritt. Kör ut till betet med Isabel, så rider vi en sväng på pållarna. Titan och Roy verkar ha blivit bra kompisar, och det är roligt. Vi trodde de skulle rivalisera lite grann.  Skönt att Titans sår läker som de ska, ser fina och rena ut. Han börjar tappa lite i vikt, men jag tror han kommer ta sej lite senare. Börjat stödfodra lite med groov när jag är där också. 

Av Mia - 18 juli 2011 09:50


Aah vilken härlig bakfylledag det var igår! Annica sov på min soffa och vi vaknade ungefär samtidigt vid ett. Käkade bullar, tittade på Top Model och satt på happypancake och spanade och skrattade. Perfekt dag efter en awesome KB-natt.


Annica: "Nu har du varit inne på hans sida skitmånga gånger! Han kommer tro att du är en stalker."

Jag: "Asså nej, jag har inte varit där många gånger, jag har bara inte gått därifrån."


Annica: "Han ser ut som ett marsvin"


"Du ska nog gå hem nu"


Sjukt ball och mysig dag. Slog följe mot rinnebäck sen, på väg hem till våra respektive föräldrar. 


(Min katt är sur för att jag sitter på hennes datorstol. Hon sitter och tittar menande på mej.) 

Av Mia - 16 juli 2011 15:43


Vatt ute typ två timmar och promenerat med Poppi. Hade hade gärna gått längre, men hon orkade inte mer. Jag hade fått bära hennes väska i så fall och det orkade jag inte. Nu är jag lite hungrig och ska kanske ta en macka till mellanmål innan vi ska hem och käka hos mamma, så att jag inte hetsäter där. Farligt farligt annars. 


Nu har jag eftersvettats färdigt, så jag tänkte dammsuga upp lite katthår och -sand innan jag går och duschar. Det var just det som var anledningen till att jag INTE ville ha katt. 

Sen ser jag Samaya ligga och se finurlig ut bakom yuccapalmen, och då smälter mitt hjärta. Hon har börjat ta för sej mer, kommer upp i soffan även om Loppan ligger där. Imorse, när jag gick och la mej i sängen, så kom hon och slog sej ner vid min kudde. Tror hon försöker hitta en sval plats, för hon går från den ena "grottan" till den andra. ("Grottorna" heter Under Sängen, Bakom Yuccan och I TV-bänken.)

Av Mia - 16 juli 2011 05:05


Längtar efter min Cocio. Får hålla till godo och bara dricka ett glas till frukost imorgon bitti. Eftersom jag inte har någon våg, så tänkte jag börja ta midjemått istället. Blir nog jättebra. 


AAARRH Förlossningskliniken på tv nu. Klarar inte av sånt, det är så jävla räligt. Stängde av tvn och tänkte gå och sova istället, men nu kom Samaya och ville bli klappad. Nåväl..

Av Mia - 16 juli 2011 04:24


Somnade till Bones tidigare inatt, och vaknade på soffan för en knapp timme sen. Av vad vet jag inte. Brukar iofs vakna på natten om jag somnat med kläderna på. 

Nu är det Medium löser mord på tv4+, respris från i söndags. Det känns lite uppgjort. Inte för att jag tycker att det verkar osannolikt, utan för att upplägget är alldeles för amerikanskt för att verka tillförlitligt.

Är trött i ögonen och skulle ta på mej glasögonen om jag bara nådde dem. Skulle också dricka vatten ifall jag nådde vattenflaskan. 


Mysigt när man ligger och blundar och plötsligt känner en kall kattnos mot näsan


Huvudvärk, borde verkligen sträcka mej efter vattnet ändå?  Kanske lika gärna kunde gå och lägga mej? Mycket möjligt..

Av Mia - 16 juli 2011 04:00


När jag skrev att det är äckligt att vara tjock, så menade jag inte att jag tycker att alla "tjocka" människor är äckliga. Eftersom jag vet om att jag inte går upp i vikt så himla lätt, så beror min viktuppgång enbart på dålig karaktär. Riktigt sunkig jävla dålig karaktär. Det beror på att jag svullar och äter ALLDELES för mycket mat, och då känner jag mej äcklig. Lika mycket som jag blir irriterad på mej själv alla de dagar då jag glömmer bort att äta helt. 

Jag vet att vissa har lättare för att gå upp i vikt. Ja, folk kämpar som fan för att hålla vikten, trots att de äter rätt och motionerar, och det är så jävla synd. Om det inte är ens eget fel att man går upp i vikt så behöver man inte känna sej äcklig.

Det behöver däremot jag.  


Jag har många mulliga och tjocka kompisar som jag tycker lika mycket om för det. 

Antar att jag trampade en del på tårna, och det var inte meningen. 


(Sen tycker jag att det är jävligt intressant att bara för att det kommer en inlägg om vikt, så dubblas antalet besökare i bloggen. Det är exakt den vikthetsen jag menar att jag inte pallar med. Man ska vara  medveten, men inte för den sakens skull fixerad.)


Å andra sidan, finns det någon som har sett Du är vad du äter, och INTE tycker att det är äckligt? Vill man hamna där? Nej! För i det programmet medverkar bara folk med dåliga matvanor och dålig karaktär. Och där snackar vi ...

Av Mia - 15 juli 2011 23:20


Jag har en flaska cocio i kylen. Hade tänkt dricka den ikväll, men nu tar det emot som fan. Riktigt mycket. Skit också. 


Tänkte ge mej ut och jogga, eller åtminsone powerwalka imorgon. Har tidigare stört mej på att det inte finns några fickor i mina shorts, men nu hr ju Loppan faktiskt en klövjeväska så hon kan ju faktiskt bära nycklar och vatten och sånt som man behöver när man är ute och motionerar. Win!

Av Mia - 15 juli 2011 23:15



Såg jag mej själv i spegeln innan och upptäckte till min fasa att jag börjar bli tjock. Alltså på riktigt tjock, inte så som jag brukar. Jag brukar vara hyfsat nöjd med min vikt, men nu vågar jag inte ens föreställa mej hur mycket jag väger. Hade nog börjat gråta om jag visste.

Slut på småätandet, slut på att äta mer än jag egentligen orkar. Slut på svullande i veckorna. Slut på pizza. 


Jag är egentligen väldigt anti vikthets, men jag tycker att jag har en hyfsat rationell bild av hur jag ser ut. Och man får inte lov att bli tjock, för det är äckligt. Jag skulle aldrig förlåta mej själv om jag blev tjock. Går man över gränsen, och tycker att det är okej så blir man till slut liberal och då bara springer det iväg. Då slutar man inte gå upp. Då är man äcklig. 

Frågade mamma innan om hon tyckte att jag började bli tjock, och hon försökte först vifta bort det, men jag spände ögonen i henne och poängterade allvaret. 

"Ja, lite kanske...." var svaret jag fick då. Exakt! Lite är början till mycket. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards