Alla inlägg den 18 december 2012

Av Mia - 18 december 2012 21:47


Hyllning till livet idag. Jag käkar godis till kvällsmat och kommer säkert bli tjock, fryser om mina fötter så jag tror att de ska ramla av och jag kunde inte rida min lektion ikväll för att min rygg gjorde VANSINNIGT ont redan i värmningen (inte riktigt lönt när man inte ens kan rida lätt?). Dessutom ska jag åka in och operera bort cellförändringar imorgon, och hur kul är det liksom? 

MEN!! Allt sånt kan dra åt helvete, för jag är sååå jävla glad ändå och jag älskar mitt liv. Det skrällar verkligen till det. Jag har sjukt bra musik på min spellista på spotify och jag ska lägga mej i ett jävligt varmt bad nu när som helst. Så man kan tina upp lite. 

Imorgon, efter operationen, ska jag ringa ett jävligt vackert samtal till en jävligt vacker människa. Och efter det ska jag hem och koppa kaffe hos ytterligare en fantastiskt vacker människa, min-bästavän-Annica. 


Jag är så fylld av allt som är så vackert, att jag egentligen vill gråta lite. Kärlek. Så jävla mycket fucking kärlek. 

Av Mia - 18 december 2012 12:49



Snook - Såpbubbler går på repeat och känslan i bröstkorgen är en salig blandning av överväldigande värme och halsbränna (som första biverkning på mina nya mediciner).

Ett litet telefonsamtal, med en alldeles underbar röst i andra änden, lyfter något ofattbart. Trots att december har varit årets långsammaste månad hittills, har den medfört störst förändring. Synbart, och lite märkligt på något sätt.

Fortfarande miljoner oklarheter i mitt huvud, men det kan spela mindre roll när färgerna är klara. Bitterljuvt innehåller fortfarande ljuvhet, grått kan kallas "gladsvart". Tar ett steg upp för den där trappan, vågar trots att jag varit så rädd att falla förut. Jag är på väg någon stans, jag vet inte vart, men ett första steg är alltid ett steg. 

Det gör ont, men gå ändå - du kan alltid vända om. 


Say what you mean, tell me I'm right.

(And let the sun rain down on me)

Give me a sign, I wanna believe.

 

 


Och jag avslutar år 2012 på ett liknande sätt som jag gick in i det, men ändå helt annorlunda. En dag ska jag sammanfatta mina erfarenheter, men det får närma sej nyår lite mer innan dess. Väntar på att mer ska hända. Jag är inte färdig med det här året än. Långt ifrån. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards