Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Mia - 19 januari 2016 21:48



Det tog lång tid att fatta beslutet, men de här tre veckorna med Sting blev de sista som hans halvmatte. Han har varit en familjemedlem här med all tid vi haft tillsammans de senaste fyra åren, men jag inser själv att även en tredjedels hund mer än väl fyller upp kvoten för vad jag orkar. Så vi njöt av varandras sällskap, och självklart kommer han komma hit ibland, men inte som innan. Sista dagen innan vi skildes åt, hängde vi i hallen hos mina föräldrar när solen sken två stora prisman i hans svarta, blanka päls. RegnbågsSting kallade jag honom där och då, och tänkte påregnbågen som Titan lämnade när han gick från jorden och regnbågen vi körde mot för att hämta hem valpen Xenit. Undrade hastigt vem som skulle bli nästa regnbåge att visa mej vägen.


Just härom dagen kände jag starkt Titans lugn i mej. Låg apatisk i soffan, kikade på min tatuering och på hans svans som hänger på väggen. Ovanligt medveten om att det inte är på jorden han finns, fann jag plötsligt en gnista inspiration, lust att måla. Det var längesen jag använde färger - mitt primära medie är att skissa. När jag insåg att den vita färgen var slut var jag nära på att lägga ifrån mej allt, men kände flödet och lät penslarna måla vår första regnbåge.


Idag fick jag tillbaks internet, som varit i princip borta sen i torsdags. Upptäckte att en ny kommentar i bloggen inte alls var från den jag trodde, utan från någon vars instagramadress jag inte kände igen. Dess profilbild visade vagt ett ansikte bakom en kaskad av regnbågsfärger, och när jag insåg VEM DET VAR, så stannade min värld.  

Min siamesiska tvilling, som jag fruktlöst letat efter över hela internet, hittade mej till slut.

2016 levererar!

Av Mia - 19 januari 2016 17:42


Internet har fortfarande, fyra dagar senare, inte kommit tillbaka. Det är tydligen byggnissarna som dratt upp en sladd, så tv och bredband är väck i hela huset. Dessutom har min dator bestämt sej för att den inte kan ansluta till mobilt nätverk. Den kan inte heller öppna Sims 4 utan internet, trots att skivan sitter i. Den är med andra ord helt värdelös för tillfället.

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards