Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Mia - 17 januari 2011 23:38


Det gör ont, men gå ändå, 

du kan alltid vända om. 

Av Mia - 17 januari 2011 23:17


Jag skall lära mig leva igen

hitta vägen ut

Kanske en vän

som alltid finns där

och står ut med mig som jag är


Jag har sprungit åt olika håll

i min rastlöshet utan kontroll 

tills känslorna frös

och min ångest blev skoningslös


Hjälp mig att leva

det finns kanske ett sätt

om jag går i cirklar

så visa mig rätt 

hjälp mig att leva

det känns som jag är klar

viljan är mitt vapen 

och lusten finns kvar



"Mycket satsning för liten poäng"

- The story of my life

Av Mia - 17 januari 2011 21:41


Det är jag och min Alexandra som är Fontänerna. På gårdagens vintershow i stallet bölade vi som ... ja .. fontäner? 

Grymt bra grej. 


Plus jag peppar ihjäl idag och lyssnar på Nordman. Hade inte tänkt rida idag, eftersom jag är äckligt trött. Det blev ändå en liten skrittrunda med Tina och Boy. Titan var lite småspooky över snödrivor och folk på uppfarter. 


Jag lagade mat idag. Lika stolt varje gång. Stekt curryris med quorn. Sjukt avancerat. Nej. 

En öppen hand kan få och ge
Kan visa allt och lite mer
I samma stund du knöt din hand
Rann allt det vackra ut som sand

Och kan du förlåta, då börjar det om.

Av Mia - 17 januari 2011 12:01


Nyss kommit hem från kiropraktorn. Jag satt visst fast på fel ställen den här gången, och högerbenet var kortare istället för det vänstra som det brukar vara. En bra bit dessutom. Det var med andra ord inte direkt konstigt att jag hade rövont när jag red dressyrlektionen i lördags. Så hon knäckte ut båda sidorna av bäckenet, tryckte ut spänningar och knäckte loss foten också. Fyra akupunkturnålar i sätesmusklerna också, så jag borde va fit for fight ett tag igen. Med lika långa ben! Tjoho. 

Nu är jag grymt trött, som alltid efter behandling. Funderar på att dö på soffan ett slaag. 


Panic! At The Disco har letat sej tillbaka till min playlist minsann, tillsammans med Lambretta och Mimikry. Gillas. 

Även Fronda. Hur hände detta? <3

Av Mia - 17 januari 2011 00:08


Imorgon blir det ett riktigt välbehövligt kiropraktorbesök. Kändes som att vänsterbenet skulle trilla av i höftkulan när jag red i lördags. Dessutom har något hakat upp sej i ena foten igen. Har förmodligen att göra med snedheten i bäckenet, som kommer av muskelspänningar i ena ryggsidan .. Ja .. Och allt började med en liten skolios. 


Skolios -> muskelspänningar -> vridet bäcken (-> ond höft) -> olika benlängd -> ond fot..


Har fått en del akupunktur, i rygg, sätesmuskler, nackfäste och axlar. Det bekommer mej inte. Dock fick jag en nål i foten en gång, och det var riktigt obehagligt!


Det är så jävla orättvist att bara för att min ryggrad ska vara LITE sned, så måste jag få ont över-fucking-allt på grund av det. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards