Alla inlägg under februari 2011

Av Mia - 22 februari 2011 23:04


Fick en liiiitenliten stöt av min dator, och nu är min tumme halvt avdomnad. Schtabilt. Dessutom känner jag en störig förkylning röra sej i kroppen. Säkerligen Annica som har smittat mej eftersom vi rotade i samma chipspåsar i fredags. 


Pastisdag på jobb imorrn, det är ju ändå najs. Så jag borde nog sova. Som vanligt. Heeeeeh. 

Av Mia - 22 februari 2011 19:58


Ligger i soffan som ett annat halvlik, lyssnar på Blink-182, slötittar på Simpsons. 

Huvudvärk av för mycket kaffe och en aning för mycket tankeverksamhet. 

En plan har tagit form, och som alltid annars vill jag iscensätta den NU! 


Nanana, eftersom jag inte kan göra nåt kan jag lika gärna släppa det ett tag. 

Nöjd tjej, dock fortfarande med huvudvärk. Allting kommer lösa sej. På riktigt!

Ja, faktiskt. 

Av Mia - 22 februari 2011 14:33


Fyfan vad jag är äcklig som har tryckt sex mackor. På allvar, det är sånt man blir fet av. Borde inte ha.

Cigg på detta, sen ut och motionera. 

Av Mia - 22 februari 2011 13:42


Försöker lyssna på peppmusik och funderar fortfarande på hur jag ska lösa mitt jävla känslodilemma. Så sjukt. 

Glad i alla fall att jag och Titan hoppade idag, han tyckte det var stenkul. Kommer bli skitroligt sen när vi kan vara i parken och skutta runt. Längtar så innerligt till vädret blir bättre, så det är inte är en jävla plåga att cykla. 


Nu ska jag äta övergoda mackor och låtsas att jag inte har ett enda bekymmer i hela världen. I luv förnekelse <3 

Börjat peppa kåbe på fredag, vi försöker dra dit tidigt. När Josef Kubista DJar kan det aldrig bli fel. Aldrig, I tell you! Pepp i resten av mitt liv. 


Måste blir av med min naiva jävla inställning till allting. Jag vet ju inte!! Å ena sidan ja, å andra sidan nej. Kan jag lämna något tryggt men flyktigt, för att ge mej in i något osäkert men långvarigt. Det går ju för fan inte ens att jämföra! 

Av Mia - 21 februari 2011 23:42


Varit hos Perlan hela kvällen, vi har tjockat oss med choklad och chips. Sjukt bra. Hade tänkt se Avatar, men pallade inte att den är så lång (och dessutom har vi sett den båda två), så vi tog Fools Gold istället. Första filmen jag ser med honom, som han inte redan har sett. Coolt.


Nu är jag tröttare än fan, i vanlig ordning, och jag och Titan hade tänkt hoppa imorgon förmiddag. Nattrunda med Popphunden, sen ska jag stilla sängens desperata skrikande. 

Av Mia - 21 februari 2011 12:46


Blanda äppeljuice och falla ner på soffan. Fortfarande trött sen helgen, och dessutom var jag hos tandläkaren nyss och blev utsatt för den värsta tortyren i form av tandstensskrapning. Uuuuuh! Jag veet att jag borde göra allt det som jag egentligen borde göra, som att sätta upp julsakerna på vinden, diska de sista tallrikarna och vika tvätt, men hallå? Jag förtjänar lite soffläge och en powernap. Har faktiskt varit duktig och handlat idag, så det räknas som pluspoäng. 

Det är bara aldrig något bra på tv vid den här tiden. Å andra sidan har jag ju min laptop nu, så jag kan alltid kolla på play. :D


Av Mia - 20 februari 2011 23:01


Jag funderar på orsaken till att jag känner mej så otroligt mörbultad idag. Kan det ha varit mina och Emelies breakdans-försök när vi dansade med i gamla nostalgivideor med bl a Five och Backstreet Boys. Eller att jag moshade med en random snubbe till Foo Fighters - Monkey Wrench på KB? Jag kanske bara helt enkelt frös så mycket att jag fått träningsvärk av allt skakande?

I vilket fall var kvällen och natten grymt lyckad. Vår skönsång hördes långt ut på gatan hemma hos Emelie, och när Kubista är DJ så rockar KB sönder och samman. Plus att jag slapp sova ensam, som jag tjatat så länge om att jag inte vill. 


Jag stannade i Malmö inatt, åt pasta med skitäcklig sås, och låg i sängen och sov i intervaller fram till fyra på eftermiddagen. Gjorde min walk of shame i solskenet och mötte Johan på Värnhem. Vi käkade på BK, och jag insåg att sprite inte vad det mest begåvade dricka-valet eftersom jag blandat alla mina groggar på det dagen innan. 


Nu är min laptop formaterad och klar, så jag ska försöka få igång mitt trådlösa nätverk här hemma innan jag däckar på soffan. 

Av Mia - 19 februari 2011 01:02


"Var e Hoppe?"

Vem fan e Hoppe?!

"En groda." 

Jaha?

"Vad är kl0ckan?"

Fyra. (Det där var ljug, den var bara ett) Hur mår Hoppe då?

"Han är glad. Han sitter på sitt näckrosblad. Nej, nu är han ledsen. Han hittar inte sina kompisar!"

Men de sitter ju där bakom trädet!

"Ja, det vet jag inte. Jag får prata med honom när jag drömmer, då träffar jag honom igen. Vad är klockan?"

Fyra.


Finns inget roligare än folk som pratar i sömnen! :D


Vin, chippa&dippa, cigg och en jävla massa skitsnack om äckliga människor med Annica gjorde den här natten mycket mindre ångestladdad. Bättre fredag kunde man inte fått. <3 Bästvän!

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards