Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Mia - 3 mars 2011 13:37


Var nere och tvättade nyss, åkte upp i hissen tillsammans med två åttaveckors chihuahua-blandisar. Guuud, blir man valpsjuk eller? Jag vill ha en valpis! En sån pytteliten snuttig sak!! 


Min hals är fucked och jag har hostat halva natten. Eller ja, jag är väl inte så sjuk som jag inbillar mej, men jag gillar att tycka synd om mej själv. Så jag ska bädda ner mej i soffan med te och Ponnyakuten mellan tvättvarven. Idag upptäckte jag att man kan välja "halvfull maskin" och då går det fortare att tvätta. Eftersom jag aldrig har kläder nog för att fylla en hel maskin, men ändå måste sortera upp det i vit-tvätt respektive svarttvätt 40+60 så blir det alltid fyra halvfulla maskiner. Så kände jag mej duktig, även om alla andra säkerligen tänker "major facepalm!" för att jag är så sen.. 


Titan fick vara ute typ en och en halv timme i sjukhagen utan täcke. Han såg nöjd ut, så jag tänkte sticka upp imorgon och släppa ut honom en stund. Ifall där finns plats... det finns det nog inte när jag tänker efter. 

Av Mia - 3 mars 2011 10:18


Äter frukost (lika stolt varje gång) och väntar på Kristina. Vi ska upp till stallet och promenera med våra hästapållar. Min är nämligen lite halt. Veterinären kom som planerat ut i tisdags för att göra ett återbesök sen besiktningen. När jag kom på morgonen hade han dock en bula ovanför ena framknät, och markerade lite när jag tog ut honom. Förmodligen blivit sparkad i hagen eller något.

Otroligt glädjande var att han var heelt ohalt på vänster bak och -fram! Jag trodde markeringarna i framkotorna förra gången var förslitningar som inte skulle bli bättre. Dock hade han en hälta i kotan höger fram också, vilket kändes lite märligt eftersom det var knät han var svullen i. Fick i alla fall ett recept på metacam, samt ordination om en veckas vila. Så får vi väl se sen. Han kan få skrittas i upp till en timme i alla fall, så det är därför vi ska ut och promenera idag. 


(Angående blåsljudet på hjärtat, så var det nu lite kraftigare, samt hördes på båda sidorna istället för bara ena. Lite bekymrad är jag allt, men det finns inte så mycket mer att göra än att ta det som det kommer. Lena ska lyssna på honom med några månaders mellanrum, varje gång hon är ute hos oss för att t ex kolla tänder.) 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards