Alla inlägg under mars 2011

Av Mia - 31 mars 2011 21:30


Det regnar. Could as well be höst. 


Gjorde anmälan på vindsförrådsstölden idag.  Känns röv. 


Någon ringde på min porttelefon nyss. En kille som sa att han skulle upp till Natasa. Jaha, han kunde väl ringa på hennes porttelefon i så fall? Eller det fanns kanske en anledning till att hon inte släppte in honom själv? 

Med andra ord, jag la på luren. Hoppas han står där skitlänge och fryser skitmycket. 


Idag är en dålig dag. Jag kan räkna upp riktigt många saker som suger kuk i mitt liv just nu, men jag orkar inte. Det blir för mycket text. 


Måste komma ihåg papprena till Sussi imorrn .. så vi kan lista ut hur i helvete jag har kunnat få 5500 i efterskatt. 



Ut en vovverunda i regnet med Annika. 

Av Mia - 29 mars 2011 11:27


Vaknade nyss och insåg att jag sovit sammanlagt 13½ timmar. Vet inte om det är riktigt hälsosamt. 


Ska bara käka frukost och gå ut en sväng med Loppan, sen hämta ett par paket och prova det nya bettet på hästapålle. 


Har lagt upp ett belöningssystem nu, där jag får en mental guldstjärna för varje dag som går utan att jag spenderar några pengar. Det är inte mer utvecklat än så än, och pastisen imorgon räknas inte eftersom den är utanför det här systemet. ALLT annat räknas, så jag får ju strunta i att dricka cola. Och eftersom jag ändå bara röker 1-3 cigg om dagen så kan jag ju lika gärna sluta, för hur beroende är man då egentligen? Så jävla löjligt. 

Borde kanske komma på ett straffsystem också? Det kommer iofs naturligt, eftersom jag inte kommer ha råd till mat om jag lägger pengar på onödiga saler. Smart!

Av Mia - 29 mars 2011 04:56


Varför är jag vaken såhär dags för andra dagen i rad? Somnade vid nio igår, helt off i huvet. 

Premiärskuttade i parken med silverprinsen igår. Skrittade först ut en liten runda, och han blev helstirrig över en traktor, sen jävlar var det fräs i galoppen. Söte. Hoppade lilla banken och två stockhinder, högre vågade jag inte. Men han var glad i alla fall, säkert helt nöjd för att han inte behövde hoppa så högt. Där låg ändå på tok för mycket grenar för att man skulle våga rida några i något högre tempo under längre sträckor. Skyller på det. Heeh.. 


Hoppas nya bettet kommer imorrn så jag kan börja rida på det nu såhär innan tävlingen och se hur han känns. Ska nog inte vara några problem, men han har trivts bra på sitt raka hittintills, så vet får väl se vad han tycker om att få ett tredelat igen. Det här har ju dock bättre passform än det förra.. 


(Och så måste jag tvätta mina fleecetäcken och schabrak, intressechock? Blir heldag i stallet på söndag, så jag slipper tänka på den nedrans uppkörningen dagen därpå.. yikes.)

Av Mia - 28 mars 2011 14:39


Tror jag kommit på att mina novalucol befinner sej i min tjocka stalljacka, så jag ska verkligen plocka fram dem därifrån. 


Plus att jag MÅSTE ha det nya silver-nagellacket från depend. Jag vet att jag bara har 500 spänn att leva på den här månaden, men vafan .... det kostar typ 25 spänn. Om jag äter lite oftare hos mamma och pappa så har jag sparat in det. Fick hem rester därifrån igår. Det här blir en snål månad. Vissa utgifter är dock lite livsviktiga, som pastisen på onsdagar. Vilket kommer betyda att jag faktiskt bara har 300 spänn egentilgen. OCH - jag behöver snart ladda på mitt busskort, vilket lämnar 100 kronor. Ohcrap. Det löser sej. Det gör det alltid. 

Av Mia - 28 mars 2011 14:18


Jag och Jenny var och kollade på ytterligare ett bete i lördags, den här gången i Torna Hällestad. Det hade allt vi önskade, så där kommer vi släppa våra bushästar.

Stor beteshage, där våra, plus två hästar till, kommer att gå. Även en hage som de kommer att släppas i när betet tar slut i den första. Det finns tydligen massor att rida ut på - skog och hed, plus en galoppbana som går runt hela anläggningen som jag räknat ut till cirka 1,7 km lång. Yay! Kommer bli fett med awesome!


Idag avverkade jag min sista körlektion innan uppkörningen. Det gick över förväntan, och kör jag lika bra på måndag, så lär jag få mitt körkort. Äntligen. Men man ska väl inte hoppas på för mycket. Behövde inte ens köra i den nedrans korsningen på Sallerupsvägen idag. Nästan en besvikelse eftersom jag körde i den igår, tills jag ville spy, bara för att lära mej det. 


Har tittat på The Big Bang Theory i princip hela dagen, och nu är det hästen som gäller. Han lär vara grymt skitt. Säkert duvbajsad också. Cissi täppte ändå igen hålet där duvorna brukar sitta, men jag tror man får ta och trycka till alla hål faktiskt. Skitduvor, om nån vet ett bra sätt att döda dem, så är jag tacksam för förslag!

Av Mia - 28 mars 2011 05:26

Aaaaah.. var e då mina novalucol? Helt borta :( Kollar på the big bang theory och det var sjukligt segt att skriva här på mobilen. Borde sova, har körlektion omknappt 4 timmar, men det e inte så jävla lätt med halsbränna.

Av Mia - 25 mars 2011 20:42


Är sjukt pepp på KB, eftersom Josef DJ'ar kan det aldrig bli fel! Off to Alle om en liten stund, ska bara sätta på mej ansiktet först. Massor med svart is the shiet. 


Peppar Adams-Ray - Lilla Lady för den har alltid varit så jävla awesome, och allt blir så levande när man kommer ut. Jag vet inte. Bara äg. Samla ihop lite vodka i en flaska också. 

Panic! At The Disco är också alltid rätt. PEEEPPP!!!!!!!

Av Mia - 25 mars 2011 17:27


Gruuhl, skulle bara sova en timme när jag kom hem från jobb vid halv två, men så vaknade jag nyss. Ofta jag kommer hinna med nånting nu? Blir sen till mamma och pappa och vanligt - käka hamburgare där idag! Yess! 

Varför sitter jag då här? 


KB inatt, but I haven't got a stitch to wear!! 


Off we go nurå. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards