Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Mia - 10 mars 2011 22:50


Jobbigt nu. Gjort alldeles för mycket idag. Då blir det gärna lite fucked i mitt huve. Körlektion, två timmars körkortsteori, rida två hästar, haft teori med nya nybörjargruppen. Det var trevligt att rida lilla Boy i alla fall. Gullig pålle. Har cyklat sammanlagt drygt åtta kilometer idag, och tycker väl ändå att det är ganska duktigt. 


Nu ska jag nanna och bli lite gladare tills imorgon. Lägger upp den här bilden, som man blir väldigt glad av i alla fall. 


   Tinas Boy och min Titan. Foto: Beatrice Halby

Av Mia - 10 mars 2011 12:44


Jag behövde inte kräva någon uppkörning. Fick köra den ÄCKLIGA dieselbilen som jag alltid får utbrott på, och så körde jag över två heldragna linjer med vilje, missade en avfart och fick hjärnsläpp på en basic-skylt. En sån skylt med ett gult minus, som jag visste vad det var för skylt redan när jag var sju år och satt med kart-atlasen i knät på väg till Örebro och tittade på vägmärken. 

I vilket fall som helst så får köra upp om tre veckor. Win! För jag är EGENTLIGEN skitgrym på att köra bil, var bara inte det idag. Så jag har pluggat teori i två timmar, och nu är jag hungrig som fan. 


Så .. käka, ut på promenix med Popp, städa undan lite och sen dra ut till hesten. Har ett gäng nybörjare som börjar ikväll som jag ska ha hand om i stallet. Det blir kult!

Av Mia - 10 mars 2011 08:31


Nu SKA jag bli klar med mitt jävla körkort! Ska köra en lektion om tre kvart, sen en på tisdag och sen ska jag KRÄVA en uppkörning! Ska plugga teori tills jag spyr och sen ska jag köra upp, kanske två gånger om det vill sej illa och sen jävlar!


Men först ska jag upp till stallet och linda av min gamle häst, samt slänga täcke på Challeballe. Funderar på om jag inte ska lägga fleece under Titans regntäcke också? Får se när jag kommer upp. Snabba ryck nu, Mia!

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards