Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Mia - 7 mars 2011 23:10


Jag vet precis vad min hund vill när hon demonstrativt ställer sej vid datorbordet. Hon tittar inte ens på mej. Blicken är fäst vid skrivbordslådan. 

Det är mitt dåliga samvetes fel. När jag inte mår bra, eller helt enkelt inte orkar busa med henne, så får hon en tuggpinne. När hon tuggat färdigt på pinnen har hon fortfarande tråkigt, kommer tillbaka och genomför samma procedur. Ignorerar jag henne så piper hon. På det här viset kan hon tugga i sej 3-7 tuggpinnar på en kväll, lite beroende på hur pass dålig karaktär jag har. 


Hon har blivit ett tuggpinneproffs. När jag passade två andra hundar, en chihuahua och en blandrasvalp, så fick alla hundarna tuggpinnar. För att de inte skulle börja äta på varandras, så fick de nya när deras var slut. Det resulterade i att när chihuahuan ätit en halv, så hade valpen ätit två och Loppan hunnit sätta i sej inte mindre än nio stycken. 


Ibland lurar hon mej att hon tuggat upp pinnen, så har hon bara gömt den. Sen hittar jag tuggpinnar lite var stans när jag städar. 

Av Mia - 7 mars 2011 18:41


Ut och äta på Mongolian Barbeque med hjärtis ikväll. Ska bara slänga på lite mascara, sen är jag väl redo att gå. 


Antar att det är lagom att bre på lemoncurden på min cheesecake när jag kommer hem. Det verkar bli löjligt gott faktiskt. Ska prova med det där konstiga sockret nästa gång, ifall jag hittar det. Fick möblera om helt och hållet i frysen för att få plats med formen bara...

Av Mia - 7 mars 2011 16:16


Det är jättekul att fixedona hemma, och jag blir så glad varje gång jag faktiskt vill. Men det finns ett problem. Man blir tjock. Nu håller jag på att göra en cheescake, för det fick jag för mej. Smarrigt! Hoppas jag iaf .....


Dessutom har jag hittat ett datorbord som jag vill ha. Det är inte alls lika skrymmande som det jag har nu. Dessutom tänker jag sätta upp en diskret hylla ovanför, istället för att ha påbyggnadsdel. It will be good! 

  

Av Mia - 7 mars 2011 10:11


MÅSTE ha ett nytt datorbord. Allting i mitt sovrum är svart/vitt utom datorbordet som är ljusbrunt. Det är så fugly att jag vill gråta. Vill ha ett skitsnyggt bord, med en smal hylla vid sidan om, där jag kan kan ha pärmar och dylikt. Vet i princip hur jag vill ha det dessutom. 

Har samma problem i vardagsrummet. Allt är svart/vitt/rött utom tv-bänken, som är mörkbrun. Dessutom måste jag på något sätt fylla ut hörnan brevid soffan. Hade velat ha en hylla där, men problemet är att jag inte har tillräckligt med grejer att fylla ut en hylla med. Dagens I-landsproblem! Dessutom har jag ju inte heller pengar till att fixa allt det här, så det spelar väl egentligen ingen roll. Kanske till sommaren, när häst går på bete och jag sparar lite pengar där. Dem skulle jag kunna investera i ett lägenhetslyft!


Ut en snabb runda med Poppi nu, sen drar jag och Tina till Flädie. Jag har nämligen bara ett 300grams täcke till min silverprins, och det känns alldeles för varmt just nu. Däremot börjar han tappa så jädrans mycket vinterpäls, att jag inte är helt bekväm med att låta honom gå naken i minusgrader. HADE säkert klarat det, man ska inte pjalla så jävla mycket, men vafan ... Man är som man är. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards