Alla inlägg den 3 februari 2016

Av Mia - 3 februari 2016 20:37


En sten har lättat från mitt hjärta. 

Idag var en bra dag, på flera vis. Jag har knappt haft ångest och jag har ätit två gånger utan större drama.

Mailat med Anna från socialen, mitt ärende är igång, och min blivande boendestödjare kommer kontakta mej på mail (ochh inte telefon) enligt önskemål. Spännande och läskigt, fast lite mindre läskigt nu när jag känner mej hyfsat förberedd.



Är så glad över min gummimatta i vardagsrummet, nu kan jag kravla runt på golvet och leka med hundarna utan att få blåmärken av mina benknotor. Och SOM vi har busat, jag och Xenit. Så mycket har jag inte skrattat på länge, länge. 


Har skrivit med en regnbåge ikväll, det var så längesen och jag känner mej lätt nu. Glad och tacksam över denna nyupptagna kontakt. 

Dagens mantra på yogacamp var "I celebrate".

I celebrate this day.  På riktigt. 


Dessutom har mina dreads slutat krympa och istället börja växa, så nu är de snart inte bebisar längre. Så sjukt!


Nu piper Xenit om att det är dags för kvällsrunda. Det är viktigt att passa tider, i hans värld. Jag och Loppan har aldrig förstått det där. Vi beger oss ut i stormen då, och har teet klart tills vi kommer hem så vi kan mysa framför Absolut Svensk och Vegorätt. 

Av Mia - 3 februari 2016 09:52



Med nytt multifunktionellt duschmunstyckte och fantastiska Jax på repeat ska jag spendera obegränsad tid under skållande vatten. Jag duschade ju i söndags och idag är det onsdag, det finns visst ingen hejd på renligheten! 

Loppan försöker flörta till sej en träningsstund genom att komma och lämna saker till mej och tjata sitt favorittrix "backa". Looovar att vi ska träna på att typ slänga skräp så fort jag är klar med mina lugnande aktiviteter och kan koncentrera mej. 

Av Mia - 3 februari 2016 08:19


Svettats ångestdrömmar ytterligare en natt. Vad händer, jag som kunnat sova hela nätter under så lång tid nu? Har tydligen också pressat ihop käkarna så insidan av kinden kommit ikläm och är trasig. Livet är orättvist, jag har inte bett om det här.
Ligger i sängen med Xenit under täcket och njuter av varje minut han sover. Att jag börjat vakna före honom är guld, och även om han vaknar av att jag är vaken, så kan jag alltid lura in honom under täcket till att somna om, åtminstone en gång. Nu blev han varm och gick, men somnade om på golvet. Win.

Det verkar storma ute. Jag och Loppan gillar det inte. X blir ett vilddjur.
Han skojade visst bara om att han somnade om. Det kom ett par "mamma jag e vaken, så nu ska vi klias och sen gå upp"-pip från golvet. Nu börjar dagen.

Namasté.

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards