Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Mia - 4 februari 2016 18:30


Fick svar på blodproverna idag och de var verkligen över förväntan! Jag trodde det skulle vara för mycket att hoppas på, men fytusan vad glad jag blev över att få reda på att det enda som stod lite snett till var vätskebalansen (det visste jag) och järnet (som för i princip alla tjejer). Sköldkörteln var okej, och allt annat också. HAH!! In your faces, vegankritiker! Ett enda kosttillskott äter jag, och det är B50. Blev så euforiskt glad över resultaten att jag kunde skita ett stort stycke i att jag gått ner ytterligare två kilo den senaste veckan. Det är säkert bara efter att systemet rensat ut allt äckligt socker, så nästa vecka har jag gått upp igen, I know it. 


Så glad. Så sjukt glad idag. Vilket flyt jag haft det senaste dygnet. Så mycket glädje. Pratade en massa med personalen på psyk och varit allmänt uppåt bara. Fint och ovanligt! Fick svinmånga tummar upp av sjuksköterskeLena. Det känns verkligen som mitt andra hem nu, efter tio år. 


Hundarna ville jobba när jag kom hem i eftermiddags, så Loppan har fått träna på att plocka skräp och ligga still på sidan. Började med Xenits första pass apportering och sen fick båda träna bålstabilitet med "sitt fint" och platsliggning med kringspringande matte som störning. Skuttade över Loppan från alla håll och kanter och X fick lägre kriterier så honom gick jag bara förbi. Måste skaffa bättre belöningar nu, har bara kattmat kvar och de börjar tröttna lite på den nu, märker jag.


Nu sover de gott och jag har på nån Joe Rogan podcast om socker och kolhydrater. 

När min falafelrulle är hyfsat väck från magen ska jag yoga. Nästa sista dagen på 30 Days of Yoga Camp, och mantrat är "I love.." 
Så passande. NU: te. och kanske sims 4. 


FAAAAN alltså jag VILL ju komma upp i 58 kg, men det e fem kvar nu och det känns långt borta. Men det kommer. Det kommer med aptiten. Så sakta men säkert. 

Det kommer. Det kommer...

Av Mia - 4 februari 2016 05:44


Hoppla hoppla, vaknade runt fyra av konstiga drömmar och grissvettningar för tredje natten i rad, och jag har nu kommit fram till den gemensamma nämnaren: GODIS! 

Jag äter knappt socker längre, men köpte en stor påse godis för några dagar sen, som jag har ätit ganska mycket av de senaste tre-fyra kvällarna innan jag gått och lagt mej. Min kropp vill uppenbarligen ICKE ha det och försöker svettas ut det under natten, och jag luktar bakfull när jag vaknar. Fyfan vilket gift! Aldrig mer. Så jävla äckligt. Trodde aldrig jag skulle bli en nyttighetsminister, men nu har det hänt. Och jag är inte ens ledsen. (alltså det bär verkligen emot mej att börja meningar med "och" eller "men", för jag har lärt mej att man inte gör så, men vafan, ibland är det oundvikligt och det är ju faktiskt så jag pratar)


Jag visste att Annika går upp 04:00, så jag hopplade mej upp och sprang mitt fortaste genom källaren för att hinna dricka lite kaffe där innan hon skulle gå till tåget. Min finaste fina. Mina yrvakna hundar undrade vad i helsefyr jag höll på med när jag kastade på mej kläderna och hastade iväg utan dem. 

När jag, vid fem, kom hem igen gick vi ut och busade lite på gården så nu är de nöjda och trötta och jag är pigg, luktar bakfull och mår illa, men är glad. 


Har börjat om med operation BARFa-katten och hon är jättesur för att jag dragit ner på hennes torrfoderknark (såhär när jag nyss köpt 18kg orijen för tusen spänn.........) Vägrar äta blötmaten när den innehåller rått kött och jag är så irriterad för att jag råkade köpa med lax, för jag VET ju att hon inte gillar fisk. Blir kycklig nästa gång, det gillar hon. Åtminstone när den är torkad. Mongopise. Hon KOMMER gilla det om hon bara smakar på det, hon är ju faktiskt ett köttätande djur, men det är så himla svårt med katter och deras torrfoderberoende. Och läskigt. Som socker. Som med mej och veganmaten. När en väl börjar blir det självklart. 


Känner att jag nog får äta ett par rostmackor så jag kan sluta må illa av kaffet. Dekadensen är ett faktum, med både socker, cigg och kaffe se senaste tolv timmarna - allt jag egentligen slutat med. STACKARS min kropp!!!! Så himla taskig tjej. Ska äta upp all min ingefära idag bara för det och dricka riktigt starkt kryddte. 



Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards