Alla inlägg under januari 2011

Av Mia - 17 januari 2011 21:41


Det är jag och min Alexandra som är Fontänerna. På gårdagens vintershow i stallet bölade vi som ... ja .. fontäner? 

Grymt bra grej. 


Plus jag peppar ihjäl idag och lyssnar på Nordman. Hade inte tänkt rida idag, eftersom jag är äckligt trött. Det blev ändå en liten skrittrunda med Tina och Boy. Titan var lite småspooky över snödrivor och folk på uppfarter. 


Jag lagade mat idag. Lika stolt varje gång. Stekt curryris med quorn. Sjukt avancerat. Nej. 

En öppen hand kan få och ge
Kan visa allt och lite mer
I samma stund du knöt din hand
Rann allt det vackra ut som sand

Och kan du förlåta, då börjar det om.

Av Mia - 17 januari 2011 12:01


Nyss kommit hem från kiropraktorn. Jag satt visst fast på fel ställen den här gången, och högerbenet var kortare istället för det vänstra som det brukar vara. En bra bit dessutom. Det var med andra ord inte direkt konstigt att jag hade rövont när jag red dressyrlektionen i lördags. Så hon knäckte ut båda sidorna av bäckenet, tryckte ut spänningar och knäckte loss foten också. Fyra akupunkturnålar i sätesmusklerna också, så jag borde va fit for fight ett tag igen. Med lika långa ben! Tjoho. 

Nu är jag grymt trött, som alltid efter behandling. Funderar på att dö på soffan ett slaag. 


Panic! At The Disco har letat sej tillbaka till min playlist minsann, tillsammans med Lambretta och Mimikry. Gillas. 

Även Fronda. Hur hände detta? <3

Av Mia - 17 januari 2011 00:08


Imorgon blir det ett riktigt välbehövligt kiropraktorbesök. Kändes som att vänsterbenet skulle trilla av i höftkulan när jag red i lördags. Dessutom har något hakat upp sej i ena foten igen. Har förmodligen att göra med snedheten i bäckenet, som kommer av muskelspänningar i ena ryggsidan .. Ja .. Och allt började med en liten skolios. 


Skolios -> muskelspänningar -> vridet bäcken (-> ond höft) -> olika benlängd -> ond fot..


Har fått en del akupunktur, i rygg, sätesmuskler, nackfäste och axlar. Det bekommer mej inte. Dock fick jag en nål i foten en gång, och det var riktigt obehagligt!


Det är så jävla orättvist att bara för att min ryggrad ska vara LITE sned, så måste jag få ont över-fucking-allt på grund av det. 

Av Mia - 16 januari 2011 21:09


Började förkröka tidigt med Annica, Alexander och Calle. Jag och Annica drog till Bodoni runt nio. Träffade sjukt mycket najs folk där och spelningen var braaa! Vi hade sagt att vi skulle vara glada, men vi lyckades kanske inte riiiktigt hela tiden. Blev dock bättre när vi väl kom till KB! Dansade öövermycket typ hela kvällen med undantag av rökpauser och vissa opeppa låtar, som inte var särskilt många. Bra musik, bra folk, bästa sällskapet! Det var ändå längesen jag hade SÅ kul ute. <3 Annars har jag lättast i världen för att bli opepp, ändå sjukt fail. 


Fucking kärlek till mitt liv just nu!

Av Mia - 14 januari 2011 14:01


Är fortfarande trött efter gårdagnattens kaffemaraton. Jag vet ju att det inte är en bra idé att sova på soffan mellan 20-22, för då kan man iiinteee somna sen. Dessutom. 

Bodoni imorrooon  med min darling Annica. I havz teh booze och vi ska ändå chilla. Känner mej sjukt glad i kroppen. Slänga sej på soffan en stund nu kanske?


  

Håret kom idaaaauuug! Glad!

Det är så vintrigt att vara grisrosa i ansiktet <3

Av Mia - 13 januari 2011 16:54


Orkar inte att mitt paket från Ellos var uppdelat i två, och att jag inte fattade det när jag fick både en avi och ett sms. Upptäckte det när jag kom hem, och allt inte fanns med. Får väl hämta det andra nån dag... Lördag möjligtvis?


Lösa planer om att dra till Stockholm nån helg framöver, och ännu lösare planer om eventuell påhälsning utomlands-ifrån. Båda delar är egentligen bara förslag än så länge. Vi får väl se vad som händer. 

Av Mia - 13 januari 2011 14:16


Min kropp pallar inte fem koppar kaffe inom loppet av 12 timmar. Nu måste jag nog sova lite. Har jag fått något gjort? NEJ! Jag har bokat en tvättid till imorgon, gått ut med Loppan och Jazz, och sen suttit inne hos Annika. Jag har sämst självdisciplin.


Ändrade planer, drar till stallet med Tina nu.. ^^  

Av Mia - 13 januari 2011 10:13


Sitter här som ett jävla fån, hur kunde detta hända, srsly? Hade jag inte tillräckligt att tänka på utan att jag skulle blanda in en massa nya konstigheter? Nejdå, jag är ju ankan som dansar i ett fisknät.  


Måste få röven ur stolen, dricka kaffe, äta frukost, boka tvättid, köpa cigg, plocka undan, dammsuga, torka golv, diska, egentligen panta flaskor och handla också, tvätta - om det fanns nån tid idag, gå ut med hunden där emellan och nånstans trycka in hästen, och om jag sen hinner, hämta ut mina paket på coop. Och ändå kommer jag inte göra hälften, för jag kommer springa hit och sätta mej stup i ett. Självkännedom, jaadå. 

Vi kan väl börja med frukost åtminstone och se vart vi hamnar. 

Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards