Alla inlägg under januari 2011

Av Mia - 10 januari 2011 12:54


Om jag har riiktig riktig tur, så får jag hem mina tre beställningar imorrn. Sååå ändå fett. Det är bra för själen, och allt det där.  

Snart är det sommar, dessutom. Än så länge har jag klarat av den här vintern utan att lida för mycket. 

Av Mia - 10 januari 2011 12:37


Nu har jag hängt upp min zebratavla. När jag väl fått tag i betongkrok och allt, så visade det sej att man var tvungen att sätta upp fanskapet med skruv! Men som vi alla vet är nöden uppfinningarnas moder, så med spik och björntråd fick jag upp den på betongkroken ändå. Tyvärr sitter den ett par cm för långt åt höger. Jag hoppas att det inte syns om man inte vet om det. Kanske samma sak som att min ena panelgardin är 1,5 cm bredare än den andra. Mitt hem känns lite skevt. 


  


Okej, nu när bilden kom upp ser det JÄTTESKEVT ut .. suck. Eller är det bara jag? Borde jag flytta den åt vänster? 

Av Mia - 10 januari 2011 10:05


Det svåraste är väl att släppa taget, men det är dags att börja. Peppar Mimikry - En flicka som är stark och behöver hitta på något vettigt idag. Bara något. Tänkte rida lektion på Titan ikväll, så eftersom jag inte ska till stallet förrän senare har jag hela dagen på mej. Min tavla ska upp. Annica kanske vill komma förbi på kaffe? 





Där står en flicka och drömmer sig bort, hon samlar liv

Där står en pojke och drömmer tillbaks och han struntar i

Om han inte kan få det hon drömmer om, om igen


Jag ville känna bägge två men jag såg att det inte gick

Så jag valde bort pojken, förtjänade det jag fick

Och det jag förlorade jag tänker om, om igen


Det är så klock på något sätt. 



 Där står en flicka och drömmer sig bort, hon samlar li
Där står en pojke och drömmer tillbaks och han struntar i
Om han inte kan få det hon drömmer om, om ige
Jag ville känna bägge två men jag såg att det inte
Så jag valde bort pojken, förtjänade det jag fick
Och det jag förlorade jag tänker om, om i
Av Mia - 7 januari 2011 20:11


På måndag tänker jag ringa min husläkare och tvinga honom att ge mej en inhalator. Är grymt trött på att behöva ta ansträngda djupa andetag då och då för att få i mej tillräckligt med syre. 

Av Mia - 7 januari 2011 19:40


Sov ett par timmar i eftermiddags och vaknade på heeelt fel sida. Nu är jag grinigare än fan. Pallar verkligen inte jobba i helgen, egentligen. Nu fick jag ett sms, men jag orkar egentligen inte läsa det. 


..och varför ska jag alltid lägga beställningar på kläder och dyl. precis innan helger? Så det tar två-tre dagar längre tid att få hem skiten. Natten till måndag är bästa tiden att beställa. Men nej, jag ska göra det på en röd torsdag, eller typ fredag eftermiddag. 

Av Mia - 7 januari 2011 07:10


Det lär inte vara så mycket att göra på mitt lilla jobb idag. Kom en halvtimme tidigare för att hinna skotta, och jisses vad tungt det var nu med alla plusgrader. Loppan verkar för första gången positiv över att vara här. Än så länge har hon bara pipit på de tre hundar som kommit, istället för att morra som hon brukar. Tror hon tyckte det var kul i onsdags, att få leka med bara ett par hundar i taget. Hon verkar verkligen tycka om den unga landseerhanen, fast hon ser pytteliten ut brevid honom.


Idag blir en bra dag, kan jag tänka mej. Mamma och pappa kommer och lämnar tavlan och lampan som jag fick i julklapp. Naaajs, ÄNTLIGEN får jag en tavla över soffan <3


..och trots att jag hostat bort halva natten, sovit fyra timmar och har en jävla huvudvärk, så känner jag mej ganska utvilad och klar.

Av Mia - 6 januari 2011 23:24


Shoppar, funderar, fattar beslut. Är desperat över att få klarhet och fotfäste. Känner mej rastlös och vill bara skrika ut förvirring och kaos, ensamhet och panik. Det är en annan sorts "fucked up" än det brukar. Mer konkret, eftersom det faktiskt har en anledning, och jag känner mej ganska beslutsam. Åtminstone för ögonblicket. Jag måste göra .. något!! Röra mej framåt, även om det går långsamt. Det är nu jag ska förpuppas igen. Vidga vyer, lätta dimman. Det låter ju bra när man säger det, och att jag bara tänker det är en stor vinst i sej. 

Varje gång jag känner lite pepp känns det som en stor sensation. Jag behöver komma loss. 




Ja, det var inte bättre förr, men det ska bli bättre framöver
och nånstans har man iallafall kommit om man vet vad man behöver
Och jag försöker att hålla mig vid ytan allt jag kan,fast topparna är högre nu
och dalarna är djupare sen elden försvann, 
som du vet?

Av Mia - 6 januari 2011 17:14


Satt som bäst och funderade på vad jag skulle kunna äta idag, när pappa ringde och undrade om jag ville komma över och äta. Thumbs up! 


Är inte alls i form ändå. Det blev en lång dag i stallet, och ändå fick jag bara joggat Titan lite grann i ridhuset utan några större krav på arbete. 

Hostan vill inte ge med sej, och när inte cocillanan tar så känns det BULL!!


Presentation


Ångesten gamla vän
kom och sitt här på axeln
så rider vi ut natten.
Ungdomliga ångesten
jag är för gammal
för att ha den
Men det är inte jag
som bestämmer.

Twitter&Instagram: @hobbypucko

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards